Morten1989 Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 Heiann.' Jeg har ett problem med bilen min. Når jeg starter den opp og den er kald (f.eks om morgenen) Så stiger turtallet opp til ca 2500rpm, så etter litt går den opp til 3500rpm og ligger der en stund. Jeg har byttet spjelhuskontakten uten nytte. Hva kan være feilen? Det er en 92mod 320ia mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet August 4, 2007 Share Skrevet August 4, 2007 gass wiern stram?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 5, 2007 Forfatter Share Skrevet August 5, 2007 men når bilen har gått en stund (blitt varm) kommer problemet bort. Det hender seg også at bilen stopper når jeg starter den, da må jeg ruse bilen en stund før den går av seg selv på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 1. Kan være at den får falsk luft. Hull i luftbelgen som går til motor. 2. LMM (Luftmengdemåleren holder på å takke for seg) 3. Lampdasonden (bensinregulatoren) Sjekk disse punktene, er jo lett å feilsøke den på verksted å. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 5, 2007 Forfatter Share Skrevet August 5, 2007 TakkTakk:) Hvordan kan jeg sjekke om LMM begynner å bli dårlig? Og hvordan kan jeg sjekker om lampdasonden er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Hva med og sjekke Tomgangsmotoren da? Synes det ville vært en logisk plass og starte!! Dra ut stikket og se om motoren forandrer turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 prøv med startgass. å sprut på slangene som går til innsuget.forandrer turtallet seg har du lekkasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 5, 2007 Forfatter Share Skrevet August 5, 2007 Hva med og sjekke Tomgangsmotoren da? Synes det ville vært en logisk plass og starte!! Dra ut stikket og se om motoren forandrer turtall. Mener du den ledningen jeg kan ta ut bak gasspjele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Ja, tror den ligger bak gassspjeldet en plass. Har en kompis med en 528 med samme problem, og han stakk handa ned bak der for og dra ut kontakten til tomgangsmotoren. Funka visst bedre uten den tilkoblet, enn når den ikke fungerte. Men lurer faktisk på om det ikke kan være kjølevannstemp måleren til sprutet som kan være gåen, det gir også utslag i dårlig tomgang på bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 5, 2007 Forfatter Share Skrevet August 5, 2007 Jeg trakk ut den nå, og bilen oppførte seg akkurat likens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Jeg trakk ut den nå, og bilen oppførte seg akkurat likens Kan være den ikke gjør jobben sin da. Ta den ut og rens den i bremserens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet August 5, 2007 Forfatter Share Skrevet August 5, 2007 Jeg trakk ut den nå, og bilen oppførte seg akkurat likens Kan være den ikke gjør jobben sin da. Ta den ut og rens den i bremserens Ta ut gasspjelet å rens det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Den er gåen, prøv å rens den som Bimmerlars sier, eller bytt den. Slik oppførsel på tomgang er "standard" for tomgangsregulator havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 nei, tomgangsmotoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Hos meg går bilen nesten ikke bilen på tomgang når den er kald.. men går på 1300-1500rpm når den er varm. hos meg er det tomgangs regulatoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå