Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hellois lurer på hva anbefalt dekk dim på en E36 er ? har ikke fått bilen enda, men den kommer hjem seinere i dag og da står det på 225-40-18 rundt hele bilen, men syntes det er litt rart at det er samma bak og foran :P:)

Skrevet

Rart? Hvorfor skal du ha bredere bak? Har du ekstremt mye krefter som skal ned i bakken? Eller elsker du understyring?

18" på E36 er forøvrig kun for utseende (eller for folk som har schvære bremser). 17" holder i massevis. Men når man først skal ha 18", så er vel 225/40/18 den mest fornuftige dimensjonen.

Skrevet
Rart? Hvorfor skal du ha bredere bak? Har du ekstremt mye krefter som skal ned i bakken? Eller elsker du understyring?

18" på E36 er forøvrig kun for utseende (eller for folk som har schvære bremser). 17" holder i massevis. Men når man først skal ha 18", så er vel 225/40/18 den mest fornuftige dimensjonen.

nei har ikke mye krefter som skal ned, bare lurte, ja store felger er for synets skyld og da er det jo finere og ha litt brede dekk også bak for synets skyld :P

Skrevet

Forskjellig dim øker vel sjansen for sporing også. Med 225-dekk får du mer en nok grep med gode dekk. Selvfølgelig kommer jo bredden på dekket an på bredden på felgen. Bør vel ikke ha mer enn 225-dekk på 8"-felger. Er felgene bak f.eks. 10" kan du gå opp en del på bredden på dekkene...

Skrevet
har 8.5x19 med 235/35-19,

å har senka max!

null problem det :headbang:

Med mindre du har valset noe helt ekstremt (og da kan det vel strengt tatt ikke sies å være "null problem") så skal jeg få den bilen din til å subbe i første sving. :wink:

Skrevet

jeg har 225/40/18 forran og 245/40/18 bak, det sporer ganske mye. Subber også litt bak selv om jeg har valsa. Gikk fint med 255/35/18 bak, men det koster jo mange skjorter for nye dekk da å jeg har litt forbruk av dekk bak :P

Skrevet

Slik jeg ser det så kommer alt an på hvor mye man er villig til å ofre for utseende :wink:

17" 215 er det jeg liker best på E-36,da biter det seg greit fast og man har ingen problemer med sporing.pluss at man har litt gummi å gå på,så man slipper å bruke nyrebelte og levere felgene til retting hver vinter :roll:

vi bor tross alt i norge. skal ikke lenger opp enn 18" 225 før bilen blir helt for jævlig å kjøre.sporing utav en annen verden,og har man litt stive dempere og fjærer i tillegg så er bilen rett og slett ubrukelig til hverdagskjøring.....

Hmm....mulig det er meg som er begynt å bli gammel også.... :lol:

Skrevet

Har 225/45/17 nå, men må ærlig innrømme at det er bedre å kjøre med de andre felgene. De har 205/45/17 forran og 235/40/17 bak.. Subber faktisk bak nå, gjorde jeg ikke med de andre felgene.

Skrevet
har 8.5x19 med 235/35-19,

å har senka max!

null problem det :headbang:

Med mindre du har valset noe helt ekstremt (og da kan det vel strengt tatt ikke sies å være "null problem") så skal jeg få den bilen din til å subbe i første sving. :wink:

valsa bittelitte fram.. lakt inn kanten bak.. e RIMELIG trangt,men det går faktisk så det suse :D kjøre te å me på bane med bilen. sådeså :Dbilde173rg6.jpg

Skrevet

spørsmål fra meg som er n00b på slikt...... hva menes egentlig med "subbing"

Jeg har en E36 og jeg synes den sporer så inni helvete at jeg må hele tiden passe på, har prøvd forskjellige lufttrykk og greier men sporer som pokker på dekkene mine står det: 195\65 R15 , jeg regner med at dette er normale dekk til min 318i 98 E36 touring ? hva kan jeg gjøre for å slippe den forbaska sporinga ?

Skrevet
spørsmål fra meg som er n00b på slikt...... hva menes egentlig med "subbing"

Jeg har en E36 og jeg synes den sporer så inni helvete at jeg må hele tiden passe på, har prøvd forskjellige lufttrykk og greier men sporer som pokker på dekkene mine står det: 195\65 R15 , jeg regner med at dette er normale dekk til min 318i 98 E36 touring ? hva kan jeg gjøre for å slippe den forbaska sporinga ?

naar en bli subber gaar dekket oppi skjermen eller innerskjermen. er ikke saa veldig bra. Dette er mer tilfelle paa biler som har senk og feil innpress eller for breie dekk.

Hvis bilen din sporer noe inni helsikken saa vil jeg annbefalle at du tar en 4-hjulskontrol paa bilen din. Saa faar de nok stilt det inn ganske greit saa den ikke sporer saann :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...