Bushnell Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Har en utrolig plagsom rakkle lyd på høyre side bak, er antageligvis noe med demperen men vet ikke hva. Lyden kommer når jeg kjører over humper, helst der det er såpass humper att hjulet er i lufta å når det treffer igjen smeller det ganske hardt. Over vannhull er spesielt ille, lyden kommer også når jeg svinger til venstre ganske hardt i stor fart, da rakkler det ganske fort. Lyden kommer ikke når jeg svinger til høyre. Lyden kommer også sjelden når jeg kjører i oppoverbakker da bilen er tyngre bak. Har byttet foringen som er i toppen av dempertårnet da jeg trodde den var feilen først, så er det noen som har andre gode forslag om hva det kan være?
Bare_egil Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Har en utrolig plagsom rakkle lyd på høyre side bak, er antageligvis noe med demperen men vet ikke hva.Lyden kommer når jeg kjører over humper, helst der det er såpass humper att hjulet er i lufta å når det treffer igjen smeller det ganske hardt. Over vannhull er spesielt ille, lyden kommer også når jeg svinger til venstre ganske hardt i stor fart, da rakkler det ganske fort. Lyden kommer ikke når jeg svinger til høyre. Lyden kommer også sjelden når jeg kjører i oppoverbakker da bilen er tyngre bak. Har byttet foringen som er i toppen av dempertårnet da jeg trodde den var feilen først, så er det noen som har andre gode forslag om hva det kan være? kanskje det er hjul lageret som er gåent?
Bushnell Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Nei det er like fint, så det er det nok ikke har kjørt med det en stund, det har ikke noe å si på kjøreegenskapene på bilen på vanlig vei
Bare_egil Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 hva med bremseskoene da? kanskje de har løsnet å ligger å slår?
Rogern Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 hvis d er samme bakstilling på e36 og e46 kan du sjekke foring nr 4 på bildet http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16982.gif holdt på å leite meg ihjel på min e46 hvor lyden kom ifra. hadde samme symptonene som deg. bytta foringen og lyden ble borte
Hindmost Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Ja , hadde samme problemet på min e46. Byttet nevnte foring og lyden forsvant Denne her Ser klart at den var på vei av H
Bushnell Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 ok kan prøve å bytte den der, hvor lang tid tar det ca å bytte? er ikke spesielt god til å skru, men skal vel alltids klare det der.. noe jeg burde passe på?
Bushnell Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 jeg vil tro det er nr 4 på det bildet her også ? http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11739.gif
Hindmost Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Er temmelig grønn på skruing selv. Brukte ca 6 timer på å skifte begge to. 40 % av tida gikk med til å klø seg i hodet og evt banne 50 % til å fjerne de gamle foringene (måtte hakke/drille/skrape de ut) 10 % på å sette i de nye powerflex (genialt patent spør du meg) H
Samaraiuz Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Om det ikke fungerer, kan varmesjoldet ditt være løst? mitt er det, og det slår noe fenomenalt mye når jeg kjører over fartsdumper o.l
M3 Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Jeg er enig, Det er nok ganske sikkert den foringa det er bilde av, det er en svakhet, har bytta mange sånne på Bmw E-36, Koster ca 150-200 kr stk og tar 2-3 timer å bytte begge.
Bushnell Skrevet August 6, 2007 Forfatter Skrevet August 6, 2007 Om det ikke fungerer, kan varmesjoldet ditt være løst? mitt er det, og det slår noe fenomenalt mye når jeg kjører over fartsdumper o.l det er også løst men det bare skrangler litt.. men skal prøve å bytte den foringa i uka en gang, trenger ikke presse for å få på plass det nye? hørt att de kan være litt vanskelig å få på, men går vel sikkert med litt såpe å banning
Mr_Sunde Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Er ikke noe problem å få på plass ny foring viss du kjøper powerflex foringer. Største problemet blir da å få ut den gamle.
///MoePower Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Hvis gamle foringene er av gummi så kan man brenne de ut også.
The StigMeister Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Hadde samme tilfelle jeg også. Men det viste seg at da jeg bytta dempere bak, så glemte jeg å stramme til bolten nede på demperen etter at jeg hadde tatt bilen ned ifra bukken.. Og det var grunnen til at det bråkte noe djævelsk når man kjørte i dumper! Men ble helt stille når jeg fikk stramma den til Hadde faktisk kjøpt inn ny foring, nr 4 slik som det er henvist til her i tråden! Jeg får bare spare den til en annen gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå