Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utrolig plagsom rakkle lyd på høyre side bak, er antageligvis noe med demperen men vet ikke hva.

Lyden kommer når jeg kjører over humper, helst der det er såpass humper att hjulet er i lufta å når det treffer igjen smeller det ganske hardt. Over vannhull er spesielt ille, lyden kommer også når jeg svinger til venstre ganske hardt i stor fart, da rakkler det ganske fort. Lyden kommer ikke når jeg svinger til høyre. Lyden kommer også sjelden når jeg kjører i oppoverbakker da bilen er tyngre bak.

Har byttet foringen som er i toppen av dempertårnet da jeg trodde den var feilen først, så er det noen som har andre gode forslag om hva det kan være?

Skrevet
Har en utrolig plagsom rakkle lyd på høyre side bak, er antageligvis noe med demperen men vet ikke hva.

Lyden kommer når jeg kjører over humper, helst der det er såpass humper att hjulet er i lufta å når det treffer igjen smeller det ganske hardt. Over vannhull er spesielt ille, lyden kommer også når jeg svinger til venstre ganske hardt i stor fart, da rakkler det ganske fort. Lyden kommer ikke når jeg svinger til høyre. Lyden kommer også sjelden når jeg kjører i oppoverbakker da bilen er tyngre bak.

Har byttet foringen som er i toppen av dempertårnet da jeg trodde den var feilen først, så er det noen som har andre gode forslag om hva det kan være?

kanskje det er hjul lageret som er gåent?

Skrevet

ok kan prøve å bytte den der, hvor lang tid tar det ca å bytte? er ikke spesielt god til å skru, men skal vel alltids klare det der.. noe jeg burde passe på?

Skrevet

Er temmelig grønn på skruing selv. Brukte ca 6 timer på å skifte begge to.

40 % av tida gikk med til å klø seg i hodet og evt banne :)

50 % til å fjerne de gamle foringene (måtte hakke/drille/skrape de ut)

10 % på å sette i de nye powerflex (genialt patent spør du meg)

H

Skrevet

Jeg er enig, :) Det er nok ganske sikkert den foringa det er bilde av, det er en svakhet, har bytta mange sånne på Bmw E-36, Koster ca 150-200 kr stk og tar 2-3 timer å bytte begge.

Skrevet
Om det ikke fungerer, kan varmesjoldet ditt være løst? mitt er det, og det slår noe fenomenalt mye når jeg kjører over fartsdumper o.l

det er også løst men det bare skrangler litt.. men skal prøve å bytte den foringa i uka en gang, trenger ikke presse for å få på plass det nye? hørt att de kan være litt vanskelig å få på, men går vel sikkert med litt såpe å banning

Skrevet

Hadde samme tilfelle jeg også. Men det viste seg at da jeg bytta dempere bak, så glemte jeg å stramme til bolten nede på demperen etter at jeg hadde tatt bilen ned ifra bukken.. Og det var grunnen til at det bråkte noe djævelsk når man kjørte i dumper! Men ble helt stille når jeg fikk stramma den til :) Hadde faktisk kjøpt inn ny foring, nr 4 slik som det er henvist til her i tråden! Jeg får bare spare den til en annen gang :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...