Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det går an og bare sette på en turbo på en org 320i?

jeg har komp testet den og alle sylinderenne var veldig like så motor skal være i ok stand. hva må jeg gjøre før jeg setter på en turbo hvis det ikke er så lurt og sette det på en org motor :?

Skrevet

Du bør bare sette i en b25 og prøve det.

Er det ikke nok så ta det videre derifra. Du vil nok aldri bli like fornøyd med turbo på 2literen for like lite penger.

Dessuten koster turbo så mye både penger,tid og kunnskap at det ikke lønner seg på en 2liter når det er så rimelig å bytte opp til 2,5.

Skrevet

Sorry!

Ser nå at du spurte om det går an å sette turbo på orig motor.

Klart det går, ladetrykk vil jo avhenge av kompresjonsforholdet i motoren.

Og holdbarheten av ladetrykk, bruk og tilstand til motor-.

Skrevet

Hei! Jeg har gjort dette (86-modell) og har brukt dyser fra 535i og lader 0,4-0,5 ca. på helt original motor. Funker greit men som de fleste sier så ville jeg heller ha satt i en 325i motor og tatt det derfra.

Skrevet

tror du trenger større dyser, turbotrykksregulator ,bensin regulator osv..... du vil vel bruke den lengst mulig derfor syns jeg du burde satse på en 2.5 liter, gir for lite effekt 2 litern å varer neppe like lenge hvis du har samme trykk å sånt

:S

Skrevet

Idland: har du fått dette godtkjent på norske veier da?

Jeg vil si 2,0L er et godt utgangspunkt, men det kommer an på hvor mye du er ute etter. Syns 200-300 hk holder lenge nok :P

Hvis det bare er en liten turbo du er ute etter så kjøp deg et sett med en t3 turbo som lader opp til 0,6. Så får du deg større dyser og turbo chip.

Skrevet

Det har jo etterhvert bevist seg at budsjetturbo på BMW fungerer til en viss grad. Noen er kjempeheldige og kjører flere sesonger uten store vedlikeholdskostnader, mens andre holder i 1 uke..

Tenning og blandingsforhold er alltid et bra utgangspunkt for en frisk og velfungerende turbomotor.

Det selges jo i massevis av adaptergrenrør til M20 motorer. Setter man så oppå en liten orginalturbo fra en passende bil (billig og bra) så trenger du kun å strekke trykkrør og lage eksos. Kjøp deg en billig Kina intercooler, en billig dump, noen 535 dyser og en 535 luftmengde/masse måler så er du god på vei. En progessiv bensintrykksregualtor (evt lineær med datasprut) trenger du også.

Lader du 0,5-0,8 bar burde det meste gå ann. Da har du som regel en håndfull å hanskes med i første omgang. Skal du over 1 bar er datasprut veien å gå uansett.

Hvis du legger deg opp et budsjett på 20 lapper så burde det gå ann å få i land noe kjørbart. Men da må man spille en aktiv rolle selv.

Bor du i et område der det finnes kompetanse på datasprut (Primært billigsprut som MS og VEMS, så invester i et slik!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...