Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diff for de som vil ha rask aks og skikkelig drag. Kommer fra 91 mod 325 IX automat. Da er det vel en viskosesperre. Den kan visstnok sperre opp til 100%. Beste framkommelighet til kjøring på is og snø. Den er i veldig god stand og helt uten slakk. Ren olje ble tappet ut, så den er nok godt vedlikeholdt. Passer sikkert også andre E30. Selges for 3.200 + frakt.

Skal være meget bra for dere med 318 IS.

Også 92 22 65 44. Eirik

Skrevet

Stod på fraktbrevet at den kommer fra en 325 IX automat. Det er jo ofte stor forskjell på utveksling fra manuell og automatkasser. Det blir i alle fall en rask start og aks for dem med 325 man kasse.

Skrevet

Takk for tipset at 318 IS har et godt alternativ her. Er det slik at viskosesperren er bedre når det gjelder framkommelighet, og lamellsperre bedre på banekjøring/svingete veier? Noen som har greie på forskjellene?

Skrevet

ja dette stemmer. det er derfor det er viskose på ix. for maks fremkomlighet. her helt kurant og leke med også på vinterføre.

Skrevet

går vel, men den virker på en helt annen måte en lammeldiffen. har ikke testa og leike med sånn digg få tørt føre. og jeg skal bygge om til lammel bak på min ix.

Skrevet

Vet litt om hvordan den virker i teorien, derfor jeg lurer på hvordan det virker i praksis. Er av oppfatning at de er noe tregere enn lamelldiffer, og derfor ikke gir samme kjøreglede ved aktiv kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...