Eirik Viste Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Har en diff for de som vil ha rask aks og skikkelig drag. Kommer fra 91 mod 325 IX automat. Da er det vel en viskosesperre. Den kan visstnok sperre opp til 100%. Beste framkommelighet til kjøring på is og snø. Den er i veldig god stand og helt uten slakk. Ren olje ble tappet ut, så den er nok godt vedlikeholdt. Passer sikkert også andre E30. Selges for 3.200 + frakt. Skal være meget bra for dere med 318 IS. Også 92 22 65 44. Eirik
Bjarte87 Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Kor mange % brems/Sperre er det på denne?? Og ka bil den har stått på? Mvh Bjarte
Terje325i Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 bytte i motor? jeg har en 89mod m20b20, gått 190000, fabrikksny topp for 3 år siden. Mangler ledningsnett,dynamo, starter.
D.Toft Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 om det er lamell diff, slik som min, så er det 25% sperre. artig som F*** å kjøre med
Eirik Viste Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Stod på fraktbrevet at den kommer fra en 325 IX automat. Det er jo ofte stor forskjell på utveksling fra manuell og automatkasser. Det blir i alle fall en rask start og aks for dem med 325 man kasse.
TSL Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 og 2859/2900rpm i 100kmt/t i 5te. denne diffen er super på en is, for en som vil ha god framkomlighet.
Eirik Viste Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Takk for tipset at 318 IS har et godt alternativ her. Er det slik at viskosesperren er bedre når det gjelder framkommelighet, og lamellsperre bedre på banekjøring/svingete veier? Noen som har greie på forskjellene?
TSL Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 ja dette stemmer. det er derfor det er viskose på ix. for maks fremkomlighet. her helt kurant og leke med også på vinterføre.
Bimmerlars Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Hvordan er dem ved leking på tørr asfalt? Orker dem å bremse noe slik at begge hjula alltid spinner?
TSL Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 går vel, men den virker på en helt annen måte en lammeldiffen. har ikke testa og leike med sånn digg få tørt føre. og jeg skal bygge om til lammel bak på min ix.
Bimmerlars Skrevet August 11, 2007 Skrevet August 11, 2007 Vet litt om hvordan den virker i teorien, derfor jeg lurer på hvordan det virker i praksis. Er av oppfatning at de er noe tregere enn lamelldiffer, og derfor ikke gir samme kjøreglede ved aktiv kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå