caaatooo Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Hei godtfolk Når er det på tide å bytte bremser på min '03/'02 520iA (E39). Tenker å bytte både klosser og skiver. Har tenkt å handle meg noe annet enn originaldeler, men; hva bør man kjøpe? Har folk noen erfaringer om hva som er bra/dårlig? Legg gjerne ut linker til hvor man får kjøpt disse delene Komplette nye bremser m/ nye caliptere kan også være aktuelt, så lenge prisen ikke er riv ruskende gal. Og: Ved bytte av bremser - bør man bytte noe mer? Har hørt snakk om noen foringer i forbindelse med casterstaget på E39 som ofte kan være lurt å bytte samtidig. Takker for alle innspill
TJ Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Jeg byttet alle skiver og klosser på min E39 i fjor sommer. Kjøpte deler på www.schmiedmann.no Har nå kjørt med dette i et år og er meget fornøyd. Spurte hos et autorisert Bmw verksted hvor mye de skulle ha for jobben inkl. deler og fikk skikkelig bakoversveis! De skulle ha drøye 10.000,-!!! Så jeg bestilte deler og gjorde jobbe selv, kostet meg rundt 3000,-...
Henrik K Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hei! Er det prisen på originaldelene som gjør at du ønsker å prøve noe annet, eller synes du originalbremsene er for svake? Min erfaring er at originalbremser fungerer greit, men ved hard kjøring (feks banekjøring) blir de litt for veike. Lurer litt på å bytte til noe annet selv ved neste korsvei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå