Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke rette tiden,,men :oops:

Slet litt sist vinter med mine piggfrie vinterdekk. Dekkene hadde godt med mønster, men konstarterte ved overgang til sommerhjul at vinterdekkene var produsert i 1999. Konkluderer derfor med at de var "ubrukelige" for kommende sesong. Håper derfor at noen har erfaring pigg/piggfritt som jeg kan dra nytte av ved kjøp av nye vinterhjul. :)

Skrevet

På min tidligere E39 hadde jeg Nokian Hakkapelitta vinterdoyer.. Syns de fungerte veldig bra. Var veldig mye på fjellet i den perioden jeg hadde den bilen og fungerte bra på is, løssnø og slaps. De finnes med pigg og piggfri..

40.jpg

Skrevet

Romerike,,, men farter mye til Østerdalen og Gudbrandsdalen,, Men stort sett er det jo gode forhold der.

Skrevet

Har de siste årene kjørt med Falken piggfrie vinterdekk i ulike dimensjoner på to forskjellige E39'er. Har fungert utmerket, og de har vært igjennom svært varierende føreforhold. Helt grei pris også, anbefales hvis du ikke vil gå for de dyreste merkene.

Skrevet

Brukte Blackhawk Icemaster noen mnd sist vinter, og må si at disse faktisk var ganske bra. Er piggfrie dekk, og hadde de i dimensjonen 195/65-17 (tror jeg). De sitter ikke så veldig bra på is (men det gjør ingen piggfrie), men på snø/slaps var de gode syns jeg. På asfalt var det ikke fullt så bra, men helt akseptabelt. Er jo tross alt smale vinterdekk :lol:

Skrevet

Takker for input :D ,,, tror jeg gir piggfritt en ny sjanse, men ferske :)

Skrevet

Har god erfaring med Michelin X-ice. Hadde det på E46'n min.

På E39'n kjører jeg med Yokohama Iceguard, som også fungerer bra.

Skrevet

Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta RSi (piggfri) sist vinter og er svært fornøyd med disse på snø/vinterføre. Selv ryggende sto jeg ikke fast i kneiker der forhjulsdrevne biler måtte gi opp. :)

Som nevnt tidligere er ikke pigfrie dekk like god på isføre som piggdekk, men de forrige continental dekkene jeg hadde mistet nesten all pigg i løpet av 2 sesonger og var da ikke særlig bra på noen slags føre.

På bar og våt asfalt er ikke kjøreegenskapene så gode på RSi, men på vinterføre gir de svært god kjørefølelse.

Nokiandekkene er 205-65 på en e39.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...