Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva må til for og putte en b25 motor i en 320? vil det bli godkjent?

er motor fester på samme plass? og ossen er det med ledningsnettet passer det eller må jeg bytte ut heler oppleget?

Skrevet

Dette går ganske greit. Men du trenger girkasse, mellomaksling og hjerne fra en b25. motorfestene er like. du må kutte og skjøte de 11 ledningene som er i motorkontakten som ligger bak sikringsboksen da det er litt forskjell på kontaktene. sikkert mulig å få dette godkjent, men da trenger du også bremser fra en 325. men prat med biltilsynet om dette.

Skrevet

takker for svare:) skal høre med biltilsynet så fortsom mulig men hvis jeg bytter motor så er det vell like så greit og kjøpe en 325 delbil og ta det meste fra den:)

Skrevet

du kutter ikke dem ledningene... i min 86 modell er det ett stort rundt stikk på torpedoveggen, like ved sikringsboksen, der splitter du den;)

du trenger: motor, gir, mellomaksling, ledningsnett med alle releer i motorrom, ecu, coil?, gir overføringene, fordi 325 kassen er lengre ;) , oljekjøleren, bakstellet, da 325 har "stor" diff som tåler mer, og skivebremser..

Skrevet
du kutter ikke dem ledningene... i min 86 modell er det ett stort rundt stikk på torpedoveggen, like ved sikringsboksen, der splitter du den;)

du trenger: motor, gir, mellomaksling, ledningsnett med alle releer i motorrom, ecu, coil?, gir overføringene, fordi 325 kassen er lengre ;) , oljekjøleren, bakstellet, da 325 har "stor" diff som tåler mer, og skivebremser..

Glemte å skrive det, er rett som du sier at på 86 modell og nyere trenger man ikke kutte ledningene, men er 320`n din 85 eller eldre må det kuttes.

Det vil si at har du motronic så passer kontaktene, men har du L-jetronic er de ulike. 325 er bare levert med motronic.

Skrevet

jeg skal bygge om en 316i med 318i motor, til 325i, holder det med motor og gir? el må jeg bygge om fjærbein også? for å få det godkjent. får man den godkjent med 316i diff, som er sveisa? er det noe serlig problem å sette i motor, og gir? trenger å fikse ledningsnett, motorfester,mellomaksel, noe mer?

sorry for at jeg stjæler tråden din litt:P

Skrevet
jeg skal bygge om en 316i med 318i motor, til 325i, holder det med motor og gir? el må jeg bygge om fjærbein også? for å få det godkjent. får man den godkjent med 316i diff, som er sveisa? er det noe serlig problem å sette i motor, og gir? trenger å fikse ledningsnett, motorfester,mellomaksel, noe mer?

har du ikke lest tråden? står jo hva som må byttes.... sveisa diff får du ike godkjent uansett, men sjangsen for at de finner det ut er vel ikke så altfor stor.....

Skrevet

har du ikke lest tråden? står jo hva som må byttes.... sveisa diff får du ike godkjent uansett, men sjangsen for at de finner det ut er vel ikke så altfor stor.....

jo. jeg har lest tråden. men lurte på det med fjærbein. trenger vel 325i bakstillig å. men får jeg godkjent med 316i diff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...