Odd-M Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 1999-mod 530dAT varebil, nå kjørt litt over 160.000 km Kun en tidligere eier, eldre og BMW-entusiast sådan. Full service og historikk hele veien. Bilen er ganske basic og har alt det vanlige elektriske utstyret E39 pleier å ha pluss nivåregulering, xenon, sportstoler, dieselvarmer og annet småsnacks. Skinninteriør med en fargekombinasjon jeg forøvrig ikke har sett på noen andre E39. Dørsidene og dashbord er svart men feltet over armlenet og stolene er kremfarget. Har satt på nye 18-toms felger fra GS som jeg synes kler bilen fint. Har Eibach senkesett liggende på boden og har planer om hvite blinklys rundt om. Ellers skal denne bilen kun vedlikeholdes, kjøres og nytes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frossi Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Flott bil ! Liker godt kombinasjonen felger og form/farge på bilen. Det er godt å se at det er flere som setter pris på (nyter) å kjøre turer med Bimmeren sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Takker! Kjører 20-30.000 km i året med mye langkjøring og vil ha en komfortabel bil. Momentkurven og forbruket i dieselen passer meg perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Pen bil! Sleng på noen hvite blinklys, evt. faceliftlykter, så er du i mål du. Ryddig og fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Fin bil du har fått deg der:D Hvordan er motoren!? Fornøyd med bilen!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Jeg synes facelift-lykter er for dyrt til at det er verdt det. 10 lapper? Den lokale BMW-sjappa har et komplett sett hvite blinkers (lykteglass forran, nye side- og baklykter) jeg får til godt under halve prisen. Tror jeg bruker siste rest av feriepenger på det. Jeg liker uansett looken med xenonlysene svært godt. Motoren har mye bunndrag og drar som et lokomotiv i forhold til alt annet jeg har kjørt av vanlige biler. I henhold til tester skal den full akselerasjon gå omtrent som en 528, men er vesentlig raskere på mellomakselerasjon. Forbruket er rimelig greit, men det er ikke noen sparebørse direkte sammenlignet med E46-diesel. Jeg er kjempefornøyd med bilen så langt! Det merkes at vekta er på den positive (altså negative ) siden av 1,5 tonn. Kjøreegenskapene er vesentlig mer orientert mot komfort enn sportslighet kontra f.eks E34. Har nok lagt om kjøremønsteret mot mer laidback kjøring enn noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Jeg synes facelift-lykter er for dyrt til at det er verdt det. 10 lapper?Den lokale BMW-sjappa har et komplett sett hvite blinkers (lykteglass forran, nye side- og baklykter) jeg får til godt under halve prisen. Tror jeg bruker siste rest av feriepenger på det. Jeg liker uansett looken med xenonlysene svært godt. Ah, du hadde selvfølgelig xenon du! Da er jeg HELT enig med deg ang facelift, det blir litt drøyt prismessig! Gå for hvite blinklys rundt hele du, mer enn bra nok det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Vehicle information VIN long -------------------------- Type code DP81 Type 530D (EUR) Dev. series E39 (2) Line 5 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine M57 Cubical capacity 3.00 Power 142 Transmision HECK Gearbox AUT Colour SCHWARZ 2 (668) Upholstery STANDARDLEDER/LIGHTGELB (O7LG) Prod. date 1999-05-27 Order options No. Description 220 SELF-LEVELING SUSPENSION 235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD 280 LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 386 ROOF RAIL 413 LUGGAGE COMPARTMENT NET 428 WARNING TRIANGLE 441 SMOKERS PACKAGE 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 536 AUXILIARY HEATING 555 ON-BOARD COMPUTER 628 COMMUNICATION PACKAGE 629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT 666 RADIO BMW BUSINESS CD 710 M LEATHER STEERING WHEEL 773 WOOD TRIM 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Information No. Description 473 ARMREST, FRONT 540 CRUISE CONTROL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 8, 2007 Forfatter Share Skrevet August 8, 2007 Man finner stadig ut nye ting. Jeg synes særlig denne var interesant: "Power 142 " Det skulle bety at jeg har den nyere motoren med 193 hk og følgelig 400 Nm (eller var det 410), ikke den første med 184 hk og 390 Nm. Med tanke på produksjonsdatoen synes jeg det er litt rart..? "Prod. date 1999-05-27 " Modellskiftet kom vel i september 2000 med 2001-modeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 8, 2007 Share Skrevet August 8, 2007 Gratulerer med fin E39 med genial motor . I følge Wikipedia kom 193'n i 2000 ja. Så fra 09/99 ble vel E39 levert med den motoren, rart at din bil har den motoren(Fredrik kan sikkert svare på dette). Uansett helt supert . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 9, 2007 Forfatter Share Skrevet August 9, 2007 Fredrik! Har du muligens en avklaring på "problemet"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå