Gå til innhold

Houston we got a problem! We have landed safly:)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er no' dritt å miste hjulet i fart, har gjort det selv - på motorveien. Da hadde jeg glemt å stramme opp ett hjul. IDIOT!! :oops:
Ang denne bolten som knakk, trur det er den jeg hadde sagd i (så har jeg satt den på ved mistake :oops: ) Så ikke rart at den knakk,hehe :lol:

Jeg er redd. :shock:

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er no' dritt å miste hjulet i fart, har gjort det selv - på motorveien. Da hadde jeg glemt å stramme opp ett hjul. IDIOT!! :oops:
Ang denne bolten som knakk, trur det er den jeg hadde sagd i (så har jeg satt den på ved mistake :oops: ) Så ikke rart at den knakk,hehe :lol:

Jeg er redd. :shock:

Ble en artig tråd for enkelte dette, hehe :lol: Men ingen slår vel vår president, bush??? :lol::lol:

Men kom til å tenke på at jeg ikke hadde sagd der den knakk av ,men helt på tuppen, så kan ikke ha vært det som gjorde utslaget i dette tilfelett.

Sagingen ble påbegynt på 1bolt, siden jeg hadde fått for lange bolter tilsendt, men var umulig, så det ble ikke noe av det..

Skrevet

du er sikker på at du har riktige bolter? Det skal ikke være nødvendig å ringe supermann for å stramme hjula så du ikke mister de... Om du har feil koning så kan de løsne ganske lett..

Bare et tips ettersom fler har opplevd det..

Skrevet
du er sikker på at du har riktige bolter? Det skal ikke være nødvendig å ringe supermann for å stramme hjula så du ikke mister de... Om du har feil koning så kan de løsne ganske lett..

Bare et tips ettersom fler har opplevd det..

Alle har samma kon ja, men de andre som jeg fikk (de nye) var en 2mm lengere ca, trur ikke dette gjør noe eller??

Vinkelkutter er en løsning ja, men kom aldri så langt. Da jeg fant ut at jeg ikke trengte å kappe dem alikavel.

Skrevet

hvis de løsnet i første omgang tenkte jeg kanskje de boltene du hadde opprinnelig ikke passet til felgene. Men dette har du sikkert sjekket opp.

Hvis du kan sette i boltene og stramme deretter spinne hjulet uten at de tar i noe kan du bruke de, er det bare to mm er det heller ikke poeng å kappe dem...

Skrevet

Viss du har hatt problem med at boltane har løsna er det nok store sjansar for at det er feil koning på dei, så sant dei er stramma til skikkeleg da ;)

Om du har for lange boltar har ingenting å sei, så sant dei ikkje er så lange at dei går til bånns før du får stramma dei inntil sjølsagt :P

Skrevet
hvis de løsnet i første omgang tenkte jeg kanskje de boltene du hadde opprinnelig ikke passet til felgene. Men dette har du sikkert sjekket opp.

Hvis du kan sette i boltene og stramme deretter spinne hjulet uten at de tar i noe kan du bruke de, er det bare to mm er det heller ikke poeng å kappe dem...

Disse skal passe, dem har ikke gjenget seg ut nu i det siste. Er heller ikke disse jeg har prøvd å sage som er på nu.

Men har et problem fremdeles nu, når jeg ligger mellom 0-30km/t så hører jeg sånn knikke lyd(metal-mot metal) jævli irriterende, kan ikke skjønne hva som tar hvor, må vel av med felgen igjen, har gått så lei av å skru felgene av og på. LIke før jeg spyr :puppydogeyes:

Så vet noen hva dette kan være??

Har forrsten dobbeltsjekket nu, og det er riktig kon på disse nye og mine gamle bolter :D

Skrevet
knakk alle 5 en gang, det er lett å skru de ut.

men du skal ikke skru til så du driter på deg, bere ca 110nm

Nei,hehe :lol: Kun en jævel..

Hvor mye blir det ca, 110nm? Pleier bare å skru helt normalt vil jeg tro, men tar jo i litt da, ikke så hardt at jeg bæsjer meg selv på leggen heller da :lol:

Skrevet

110Nm er 11kg på 1m arm. Vet ikke hva momentet det skal være, men ikke langt ifra 100%, som ikke har momentnøkkel, trekker for hardt til. Alt for mange trekker LAAAAAAAAANGT over.

Jeg bruker kryss, slik at jeg får tak med begge hendene, og trekker ca det som 18tommer`n med dekk normalt veier, kanskje, ca, rundtomkring. Det er ihvertfall tilstrekkelig. Om du må trampe og hoppe på krysset når hjulet skal av igjen, vet du at momentet er overskredet ganske mye. Glem ikke at moment ALLTID er opgitt med en vis friksjon/smøring. Jeg bruker alltid en "dråpe" molykote på boltene. Tørdraging av bolt er også en stor synd [-X

Hvis hjulboltene gjentatt løsner, selv når ettertekking er utført, betyr at du har feil kon på boltene. Om en bolt knekker slik som det der er den nesten alltid overtrukket, MYE!!!

Skrevet
110Nm er 11kg på 1m arm. Vet ikke hva momentet det skal være, men ikke langt ifra 100%, som ikke har momentnøkkel, trekker for hardt til. Alt for mange trekker LAAAAAAAAANGT over.

Jeg bruker kryss, slik at jeg får tak med begge hendene, og trekker ca det som 18tommer`n med dekk normalt veier, kanskje, ca, rundtomkring. Det er ihvertfall tilstrekkelig. Om du må trampe og hoppe på krysset når hjulet skal av igjen, vet du at momentet er overskredet ganske mye. Glem ikke at moment ALLTID er opgitt med en vis friksjon/smøring. Jeg bruker alltid en "dråpe" molykote på boltene. Tørdraging av bolt er også en stor synd [-X

Hvis hjulboltene gjentatt løsner, selv når ettertekking er utført, betyr at du har feil kon på boltene. Om en bolt knekker slik som det der er den nesten alltid overtrukket, MYE!!!

En dråpe hvaforno molykote, olje eller?? Jeg har sikkert trukket den for langt ja. Har momentnøkkel med forlenger, så er lett å dra til siden da, sikkert det som har gjort utslaget, at den er overtrekkt pga at man ikke kjenner hvor "HARDT" man tar i egentelig.

Men hører jo fremdeles denne gnikkelyden (metal-mot metal) Når jeg kjører mellom 0-30km/t. Og boltene er fast, sjekket alle. Og det er riktig kon på alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...