morbær Skrevet August 9, 2007 Share Skrevet August 9, 2007 Har en 318 DAT 2003-modell (E46) som av og til ved 1500-2000 RPM får en støtvis vibrerende durelyd (vanskelig å forklare eksakt men høres litt ut som når en kjører over ei ferist ). Vibreringa/duringa merkes ikke i rattet, kun i bilen så regner ikke med at det har med dekkene å gjøre. Har fått tips fra merkeverksted at det kan være mellomakselen som må byttes men har også lest her inne at noen har oppdaget at det har vært girkassa. Har lest i andre tråder her inne at enkelte har hatt liknende problem; flere har også samme årsmodell og touringutgave så kanskje det er en svakhet ved denne modellen? Noen andre med samme problem som har funnet en løsning?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet August 13, 2007 Share Skrevet August 13, 2007 Har samme problemet som du. Det er ikke girkassen som er problemet.Jeg har først skiftet concerteren i kassa, men dette hjal ikke også skifta jeg kassa uten at det hjalp.Det er et mysterium hva det kan være. Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet August 19, 2007 Share Skrevet August 19, 2007 Jeg har også fått dette problemet. Noen som har funnet en løsning ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet Oktober 25, 2007 Share Skrevet Oktober 25, 2007 Har en 318 DAT 2003-modell (E46) som av og til ved 1500-2000 RPM får en støtvis vibrerende durelyd (vanskelig å forklare eksakt men høres litt ut som når en kjører over ei ferist ). Vibreringa/duringa merkes ikke i rattet, kun i bilen så regner ikke med at det har med dekkene å gjøre.Har fått tips fra merkeverksted at det kan være mellomakselen som må byttes men har også lest her inne at noen har oppdaget at det har vært girkassa. Har lest i andre tråder her inne at enkelte har hatt liknende problem; flere har også samme årsmodell og touringutgave så kanskje det er en svakhet ved denne modellen? Noen andre med samme problem som har funnet en løsning?? Prøver å få litt liv i dette emnet! Har noen funnet ut noe i løpet av høsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Oktober 25, 2007 Share Skrevet Oktober 25, 2007 Enig,denne tråden må vi holde varm. Nei har ikke funnet ut av det enda. Men neste ting jeg skal skifte ut for å eleminere ting vekk er svingnigsdemper (del nummer 5 og 17). denner delen har jeg skiftet framme i maskinen uten at dette hjalp. Hvis ikke dette hjelper blir det opphengslager det neste. Men som alle andre har jeg litt lite timer i døgnet så jeg får se når jeg får gjort det. Skal komme tilbake med info om hvordan det gikk når det er byttet. Mvh Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Jeg har heller ikke funnet ut noe nytt. Sliter fremdeles med samme problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Hmm hiver meg på her, jeg også har en vibrasjon i bilen (E30 325) ved kjøring i 60km/t-80. Gir seg over/under denne hastigheten. Er ikke felga, har prøvd med vinter/sommer dekk - Samme problem. Hardykobling og mellomlager på mellomaksling er bra. Kan dette være skeiv stikk aksling/mellom aksling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Halla Nei ikke hvet jeg hva som kan være galt, men det som er så rart er at så mange "nye" biler (03-04 og 05 mod) har dette problemet. BMW hvet ikke hva som kan være galt de heller.Som jeg har skrevet tidligere har jeg skiftet hele kassen på bilen p.g.a at bmw mente at det var der det kom i fra.Men etter dette ble det ikke noe bedre. Jeg har også fikset filteret i den gamle kassen p.g.a de mente det var det som kom borti, men uten hell. Jeg synes nå også at det skal være rart at en aksling bare plutselig skal bli skeiv og få kast i seg uten at den har vært utsatt for momentante stopp eller økt HK og NM. For som jeg har skjønt så har ingen av bilene med samme problem verken chippa eller tuna de på noen måte. Nei jeg skal prøve og skifte foringer for å se om det er der problemet ligger.En får ta det billigste først hehe. Men hvis det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe oss så er det bare og komme med forslag... Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Jepp da var delene bestilt hos gs bildeler, det kom inn på lager om 5 dager også får vi se nårtid jeg får tid til å skifte de.... Håper dette gjør susen hehe. Kommer tilbake med info på hvordan resultatet blir Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Jepp da var delene bestilt hos gs bildeler, det kom inn på lager om 5 dager også får vi se nårtid jeg får tid til å skifte de....Håper dette gjør susen hehe. Kommer tilbake med info på hvordan resultatet blir Glenn Fikk du en pris på disse delene? Gjør du arbeidet sjøl? Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Delene kom på ca 1600 kroner og ja jeg skal skifte de sjøl.Men snakket med bmw om hva det kostet for de å skifte delene for meg.Han hadde ikke noe estemat inne på pc på jobben,men regnet med en time eller to i arbeid for gutta som kan det. Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Følger med i spenning! Fikk på fredag mellomaksellager og hardykobling som jeg skal skifte selv. Har du gjort dette? Ev. tips? Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 hei. Nei det har jeg ikke skifta.Men tenkte og gjøre det hvis det ikke hjalp med de nye svingningsdemperene på kadangen. Men dette passer jo fint, jeg skifter mine deler når de kommer og du skifter dine deler også ser vi hva resultatene blir. skal få skifta de så fort de kommer i posten.. Hmmm jeg er spent på hvordan resultatet blir etter at du har skifta dine deler.Jeg må si at jeg holder en knapp på opphengslageret til mellomakslingen at det er det som er synderen. Lykke til.. Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 ......Har ikke hatt arbeidslyst i det siste, men har nu turnusfri og skal gå i garasjen i morra å få skiftet delene. PADI: Har du skiftet dine foringer bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet November 28, 2007 Share Skrevet November 28, 2007 Mulig jeg roter det godt til her nå. Så hvis dette ike har med emne å gjøre, så ha meg unnskyldt. Har en Touring jeg og. HAr periodevis during. Finner ikke ut hva det er. Men har mistanker. Noen sa det kom fra otoren i bakluken, noe jeg betviler da jeg har lyttet mens duringen er der. Har og konsultert diverse verksteder, uten at noen kunne gi ett foruftig svar. Det som slår meg derimot, er min nivåregulering. Ser flere har touring, gjelder det bare stasjonsvogner, evt har disse aut, nivåregulering? Uansett så føles det som om det kommer fra bakre del av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå