ragge Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Jeg kjøpte en 87 mod. E30 der motor tok kveld. Det er ei stund sia nå, men er på saken å skal sette i ny motor! Problemet nå er "hvilken" motor skal jeg sette i? Jeg husker ikke hva det er slags type, og bilskroten sier det er en spesiell type motor. Noen anelse på det? Trodde en 325i E30 var en 2.5 fra en E30, eller hur? Noen som vet om det er M20 eller noe sånt den heter? Flaut å spørre, men har helt glemt mye om mekking og detaljer på noen år! hehe
oddis Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Hvis du har en E30 325i så er det en M20B25 motor som sitter i orginalt. Merk deg at det kom et skille sent i 87 der motoren fikk fordeler på kammen (istedet for på blokka). Finn den riktige motoren, det sparer deg for elnettjobb.
Henrik K Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Den heter nok M20, ja. http://www.realoem.com/bmw/select.do
ragge Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 takker for svar:) kunne tenke meg det var M20 den var, men måtte bare være sikker på det før jeg prøver å få tak i ny motor. Veivakselen knakk i den andre, så må ha hele skiten ny, alt forutenom innsprøytninga tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå