CoupeIs Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 Hei Er ny på forumet her. Har nettopp kjøpt meg en E36coupe 318IS. Lurte på om folk kunne hjelpe meg litt.Bilen har en liten frontskade, som tidligere eier har demontert http://home.no.net/arvidmk/diverse/coupe2.jpg Ble dårlig kvalitet når eg la det ut på nett, men håper folk ser tegninga. 1. Trenger vell de to "støtdemperene" der fremme. Er det en bjelke som skal gå imellom de? Er det her fangeren skal festes også? Har en orginalfanger men finner ingen plass å feste den. Har skinnene på siden men ser ingen plass å skru den fast. Men er vell i den stålbjelken som eg mangler den skal festes? 2. Ser folk skriver lykter til coupe eller 4 dørs til salg. Er det forskjell på coupe/cab og 4dørs sedan? Trudde de var lik i fronten fram til frontruten eg? Eg panser også forskjellig da? 3. Kom coupe med 318i motor? Hvordan ser man forskjell på 318i og 318is? Står ikkje i vognkortet mitt ( har bare del 2). Selger sa 318i, men ringte bmw idag og de sa 318is. 4. Hvilken olje anbefaler folk på denne motoren? Har rulla 170000km 5. Skal bytte skivene forann og bak. Noen plass de selger billige skiver? Ringte bmw og bilextra idag. Kosta 2200 for alle begge plassene. Så da kjøper eg heller orginale vis det ikkje er noen billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 biltema syntetisk veldig undervurdert olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 Coupè kom vel som 316i men ikke 318i, dog hvis ingen har byttet motor på den da, men da er den jo ikke orginal lenger. Finn en anonse av en isbil på nett og se om bildet av motoren i anonsen er lik som din, lett å se forskjell på M42(is-motor) og M40/43 (316i/318i) Frontlyktene går om hverandre, men ikke blinklys i front, de er ulike. Det er også baklykter på coupè og sedan. Edit: Såvidt jeg kan se på bildet ditt har du en is-motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 10, 2007 Forfatter Share Skrevet August 10, 2007 nei det er ikkje byttet motor i den. Han som eg kjøpte den av som sa det var 318i.. Men da eg kjørte den hjem så synes eg den gikk litt gått, så kunne ikkje ver 318i tenkte eg. Har sett på bilder av 318is. Ser helt likt ut. Men trudde 318i og is lignet.. Men da er det en is eg har Noen som har av fangeren på en e36 og kan ta bilde av hvordan det ser ut? Er det fangerjern mellom de 2 "støtdemperene? Kordan er framfangeren festet orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 10, 2007 Forfatter Share Skrevet August 10, 2007 biltema syntetisk veldig undervurdert olje 5w40 eller hva den heter du tenker på da? Eg bytter olje rundt 8000km hver gang, så da holder det kanskje med billig olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet August 10, 2007 Share Skrevet August 10, 2007 ja det holder i massehvis! biltema oljen er billig, men ikke dårlig! men kjøp fullsyntetisk. husker ikke helt, men tror jeg bruker 5w40 grønn etikett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 11, 2007 Forfatter Share Skrevet August 11, 2007 noen som har noen tips til de andre spm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 ser jo at det er en 16ventilert topp! aldså en m44 eller m42 is maskin ! du trenger nygrill med nyrer og en frontfanger + det ene festet til frontfangeren! + den bjelken ja lyktene passer på alle så lenge de ikke er med blinklys! framskjermer panser er heller ikke likt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 Snakk med Vest bilutstyr ang deler til bilen din. Kan være billige der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 11, 2007 Forfatter Share Skrevet August 11, 2007 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 11, 2007 Forfatter Share Skrevet August 11, 2007 Er den stålplaten rundt grillen som går ut under lyktene lik på alle e36? Har en fra en 4 dørs på hånd, men vet ikkje om den passer coupe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet August 11, 2007 Share Skrevet August 11, 2007 se i vognkortet på anntal kw. der skal det stå 103kw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoupeIs Skrevet August 12, 2007 Forfatter Share Skrevet August 12, 2007 se i vognkortet på anntal kw. der skal det stå 103kw Har bare del 2 og der står det ikkje kw. Men det er en is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuniluni Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 jeg bruker biltemas 5w 50.. kosta ca 500kr for 10liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå