Gå til innhold

Importere fra Tyskland?

rafa
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ønsker å importere en E36 325i fra Tyskland, ettersom utvalget her i Norge er rimelig tørt. Klarer iallefall ikke å finne "drømmebilen" her.

Så leste jeg tidligere en tråd her på forumet om import fra Tyskland, og har sett litt på bilene på mobile.de og autoscout24.de.

Så lurer jeg på, hvilken prisklasse skal man leite etter der nede?

Prisene på E36 325 svinger fra 2500€ til 10 000€.

Noe som blir sånn som forskjellen i Norge.

Hvor starter bilene som holder ett par år, og ikke er tuklet med i pris?

Finner jo bil som ser strøken ut for 3000€, med km stand på 150 000 osv. noe som virker helt galt i mine ører.

Så, hvilket pris område burde man holde seg til når man ser?

Regner med en til 2500€ og 150 000 på tellern fort er en ungdomskjørt bil, som er rævkjørt og rulla tilbake en 50-100k km på tellern.

mvh

rafa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tror du ikke tjener noe på å importere en e36 325i, men du kan som du sier finne drømmebilen der nede. For 3000 euro tror jeg ikke du får noe til 325i, men den kan se fin ut på bilder. Jeg ville nok strekt meg opp mot det dobbelte. Da får man hvertfall en som kanskje ikke er skrudd fra 350.000km til 130.000km.

Siden dette er biler med noen år på nakken, prøv å kjøp også en som har fin historikk med få eiere, s.hefte m.m. Det kan være en fordel mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan dere ikke lese? er er det ikke snakk om å tjene masse penger på å hente en bil!

er større utvalg i tyskland og flere biler å velge i! slik at han kan finne drømmebil!

Les før dere svarer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Jeg ville sett etter en bil som så mest mulig original ut - dvs ikke noe Rieger/Lexuslys/18" felger/"tiefer und breiter" - siden jeg tror at bilen da er i bedre stand enn sånne som er "ihjelstylet". Og jo nyere, jo bedre...

Såvidt jeg husker, så var det vel en overgang fra 325 til 323/328 på slutten av E36-årene - det kan derfor være lurt å ha øynene åpne for disse modellene også.

Fant en pen 323 på Autoscout

BMW 323 i Coupe (Sportpaket) Endpreis: € 5.950,-

Kilometerstand: 56.000 km

Erstzulassung: 10/1996

Kraftstoff: Benzin

Leistung: 125 kW / 170 PS

Getriebeart: Schaltgetriebe

Außenfarbe: arktissilber Metallic

101896702_3.jpg

5950 EUR = 47507.78 NOK

+ mva 11870,-

+ avg ca 70000

= ca 130000,- ...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal ha en 325i og er villig til å betale for et bra eksemplar så er Tyskland stedet å lete. Det er faktisk ikke noe problem å finne biler som er kjørt relativt lite og som er i meget god stand. Men som en nevner her så må man nok da se etter de originale bilene, og da helst med så få eiere som mulig. Personlig tror jeg ikke det skal være noe problem å finne en meget bra 92-94 325i med km.stand rundt 150.000 til ca.3.000 euro, men man kan ikke regne med at det er noen utstyrsbombe man finner da. Men om man er tålmodig så dukker det rette eksemplaret opp til slutt. E36 325i har absolutt ingen samler/affeksjonsverdi i Tyskland, så prisene har ikke skutt i været som på E30. Faktisk ikke lenge siden jeg ble tilbudt en 96 328i coupe med det meste av utstyr til 5.900 euro. Den var kjørt rundt 80.000Km av en eier.. Bare som et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange brae svar her.

Regner med jeg blir å sitte å trykke litt rundt å se. 323i er jo en mulighet det også.

Får vell se hva man kommer over.

Planen er å hente bil i oktober, så kommer vell ett bilde eller 10 her når den tid kommer.

mvh

rafa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...