D.C.V Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Hva med det faktum at han fremdeles er i prøveperioden da? Dette har jo ganske mye og si! Såvidt meg bekjent er det "allmenn viten" at hvis man mister lappen i prøveperioden som forøvrig er på 2 år, så må man også vente i 2 år før man kan ta ny førerprøve? Og dette gjelder uansett grunn til tap av førerrett, hastighet osv, og hvor lenge man blir dømt til og være uten lappen! Og man kan heller ikke øvekjøre i denne perioden, verken privat eller ved kjøreskole! Det er hvertfall denne beskjeden flere bekjente av meg har fått! to mistet lappen pga fyllekjøring, andre pga "grove" fartsovertredelser... Ja det er et faktum at jeg fremdeles var i prøvetid, men la oss si at regelen er da klinkene klar og det blir 2 år uten lappen så må jeg si at det må da være litt for stor straff og ødelegger mye mer enn 3mnd for meg. Det kunne ha vært sånn nå at jeg fikk 3mnd(vanelig straff) nå, men hvis jeg mistet lappen 1 gang til i prøvetiden kunne jeg blitt straffet med 2år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Oj så når jeg skal ta oppkjøring fra nytt av og starter på ny prøvetid og tilfeldigvis mister lappen da igjen så er det automatisk for 2 år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Mistet du lappen i 3mnd fordi du krasjet? Hörtes merkelig ut. har värt sjåför ved 2 ulykker og ingenting har skjedd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Mistet du lappen i 3mnd fordi du krasjet? Hörtes merkelig ut. har värt sjåför ved 2 ulykker og ingenting har skjedd.. lol! du mister jo lappen vis du for eks kjører alt for fort og smeller! de måler bremsespor osv osv så finner de ut hvor fort du har kjørt så vips! er det for fort! ryker lappen til unkelblå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Mistet du lappen i 3mnd fordi du krasjet? Hörtes merkelig ut. har värt sjåför ved 2 ulykker og ingenting har skjedd.. lol! du mister jo lappen vis du for eks kjører alt for fort og smeller! de måler bremsespor osv osv så finner de ut hvor fort du har kjørt så vips! er det for fort! ryker lappen til unkelblå! så flott, var ikke bremsespor en gang etter meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Denne saken er vel egentlig MYE verre , men det er vel i verste fall npe slikt du kunne ha havnet i også........ Er ikke nådige på sunnmøre heller skjønner du. Det var på Valderøy i slutten av desember i fjor at en mann i 20-åra tråkka vel hardt på gassen i retning tunnelen fra det gamle fergeleiet. I 50-sona ved Trollhaugen fikk han skrens på bilen på veg inn i en sving. FLØY GJENNOM LUFTA På veg ut av svingen var bilen så vidt utfor vegbanen før den fór over vegen med bakenden først. Der traff den ei forhøyning og fløy 12 meter gjennom lufta, kvistet trærne i to meters høyde, før den igjen traff bakken og ble slengt rundt på taket. Føreren kom uskadd fra det hele, men i stedet for å ta kontakt med folk, gikk han i dekning til 2. januar, da han meldte seg for politiet. Retten mener 30 dager bak lås og slå og tre år uten førerkort er passende straff for dette, sammen med 2.500 kroner i saksomkostninger til staten. FARE FOR ANDRE Vegvesenet beregnet i etterkant av hendelsen hastigheten til minst 138,4 km/t, men en del faktorer gjør at dette er justert til en minimumshastighet på 117,9 km/t. Tiltalte antok selv at han hadde kjørt i 70 km/t. - Det skal ikke herske tvil om at tiltalte har har utgjort en stor fare for andre vegfarende. Tiltalte kan i det hele prise seg lykkelig for at han kom fra ulykken med livet i behold og uten skader på kroppen, skriver tingrettsdommer Knut Anders Oskarson i domsslutningen. Domfelte er også tidligere dømt for råkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Jeg har ingen problemer med å se for meg hvordan veitype du har blitt tatt på kjørt på selv om jeg ikke kjører på slike veier til daglig. Poenget mitt er at når det er satt en fartsgrense så er det farlig å overskride denne av mange grunner. En viktigste og kanskje det de fleste glemmer er at andre trafikkanter forventer at andre biler skal komme i 90km/t og ikke i 140! Det kan føre til at man skaper uro i trafikkbildet og dermed kan andre en deg selv skape trafikkfarlige situasjoner. Ta traffen din og spre det glade budskap. Straffen skal svi og for at det skal svi må man ty til slike tiltak som dette. Ungutter, uten erfaring, som suser rundt i caravelle i 140km/t skal ikke slippe unna med å springe til arbeidsgiver (pappa) og sutre, rope på advokat. Patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Poenget mitt er at når det er satt en fartsgrense så er det farlig å overskride denne av mange grunner. Så du mener at det er farlig å bryte fartsgrensen uansett hvor du er i Norge? Mange steder i Norge er fartsgrensen latterlig lav. Du skal ikke lenger enn til Sverige for å se at fartsgrensen føles mye mer fornuftig. De har som regel 90 på veier som i Norge har 70. Rett og slett latterlig slik det er i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Fyllekjøring er jo noe helt annet, når jeg kræsja i prøvetia så fikk jeg 3mnd.. For å få 2 år uten lappen må han ha mistet lappen en gang før i prøvetiden.. Mistet du lappen i 3mnd fordi du krasjet? Hörtes merkelig ut. har värt sjåför ved 2 ulykker og ingenting har skjedd.. Dømt for uaktsom kjøring, litt vanskelig å måle bremsespor på grus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bygge om t 325 Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Har mista lapen 4ganga,,aldri hørt noe lignende...maxtida på å mista lappen for fartsovertredelse er 6måna me så høy hastighet som du hadde,,,jeg hadde 120 i 80sona og mista den i 3måna,,,så ditta stemme nokk ikke,,,ta kontakt me advokat og forhør deg før du skrive under på noe som helst...jeg har gjort d vær gang sluppe unna me en go del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Jeg har ingen problemer med å se for meg hvordan veitype du har blitt tatt på kjørt på selv om jeg ikke kjører på slike veier til daglig. Poenget mitt er at når det er satt en fartsgrense så er det farlig å overskride denne av mange grunner. En viktigste og kanskje det de fleste glemmer er at andre trafikkanter forventer at andre biler skal komme i 90km/t og ikke i 140! Det kan føre til at man skaper uro i trafikkbildet og dermed kan andre en deg selv skape trafikkfarlige situasjoner. Ta traffen din og spre det glade budskap. Straffen skal svi og for at det skal svi må man ty til slike tiltak som dette. Ungutter, uten erfaring, som suser rundt i caravelle i 140km/t skal ikke slippe unna med å springe til arbeidsgiver (pappa) og sutre, rope på advokat. Patetisk. Kjører ikke sånn med caravellen nei, kjørte mors 320. er du politimann eller? eller er det kanskje du som har satt den regelen i prøvetiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Da fikk jeg telefon tilbake fra politiadvokaten og hun sa hun var meget flau, for den regelen hun framstilte for meg igår finns neppe. Har nok gått litt vell fort hos hun også. Ny dom. 4mnd, og nå ble jeg rimelig lettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 En kamerat av meg mistet lappen 2 mdn etter han fikk den, ble målt i 90 i 60 sone, var i forbikjøring vell å merke, men han fikk 5mnd. Tror du kan regne opp til 6 mnd, men 2 år hørres jo helt bak mål ut. Til alle dere som mener 2 år er fortjent. Dere virker jo helt patetiske, 2år uten lappen er altfor lenge, grunnen til straffen er jo at du skal lære av det. Du lærer like mye av å miste lappen i 6mnd som du gjør om du mister den i 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Til alle dere som mener 2 år er fortjent. Dere virker jo helt patetiske, 2år uten lappen er altfor lenge, grunnen til straffen er jo at du skal lære av det. Du lærer like mye av å miste lappen i 6mnd som du gjør om du mister den i 2 år. Helt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå