DavidA88 Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Jeg stusser mellom 225/40 R18 på alle fire hjul og 225/40 R18 fremme og sette på 255/35 R18 bak.. Jeg er skikkeli usikker på hvilken løsning jeg ska ta Noen so har litt peiling på dette? gjerne poste fordeler og bakdeler om di forskjellige løsningene?
Ad|oS Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Fordelene med mindre hjul er at det er en del billigere, samt at sjanse for sporing er mindre, selv om det kommer mye an på dekkene. Dessuten vil ikke bilen være over-/understyrt. Ulempen er selvfølgelig at du har litt mindre veigrep enn med 255-dekk. Med større hjul og lavere profil vil du nok få litt mindre komfort. Det er større mulighet for sporing, og bilen vil blir mer understyrt da bilen vil ha mer grep som presser den fremover.
hagenisse Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 225/40/18 rundt om. Bredere dekk bak koster mer, bråker mer, gir mer understyring og gjør bilen tregere.
TB328i Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 brede dekk bak! det er tøfft! like dekk rund baut er praktiskt.
DavidA88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Skrevet August 14, 2007 Ja det som gjer at eg heller mot 255 bak er vel kun at det ser sinnsykt rått ut... har sjekket priser og forskjellen er egentli ubetydelig. men viss 255 bak gir mye mer støy, og gjør bilen betydelig tregere, og gir meg betydelig dårligere kjøreegenskaper. Så er vel egentli saken avgjort. 225/40 R18 på alle fire hjul ;D
-Lasse- Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Jeg ville aldri ha gått så langt som å si at det gjør bilen "betydligere" tregere og gir den dårligere kjøreegenskaper. Det kommer helt an på dekkvalg og vekten på felgene du kjøper. Husk at bilen din skal ligge godt på veien samtidig som den ser bra ut! Jeg ville aldri brukt 225 dekk rundt om hvis jeg hadde hatt en e46 coupe. Få på skikkelige hjul. Du kjører tross alt bmw og ikke en volkswagen passat
hagenisse Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Husk at bilen din skal ligge godt på veien samtidig som den ser bra ut! Ligger den noe bedre på veien med 255-dekk tror du?
DavidA88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Skrevet August 14, 2007 Jeg ville aldri brukt 225 dekk rundt om hvis jeg hadde hatt en e46 coupe. Få på skikkelige hjul. Du kjører tross alt bmw og ikke en volkswagen passat Så du vill kjørt på med 255 bak ?
-Lasse- Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Husk at bilen din skal ligge godt på veien samtidig som den ser bra ut! Ligger den noe bedre på veien med 255-dekk tror du? Type bil og understell spiller jo selvfølgelig en stor rolle her, men jeg vil påstå at bilen min er bedre å kjøre med 235 og 265 oppsett enn feks 17"ere med 225 dekk. Nyere bmw blir jo også levert med et "staggered" (forskjellig dim foran og bak) oppsett orginalt fra fabrikk. Dette er jo ikke uten grunn. Men selvfølgelig.. Mange har jo forskjellig mening når det kommer til dekkvalg. Det er en evig diskusjon Jeg ville aldri brukt 225 dekk rundt om hvis jeg hadde hatt en e46 coupe. Få på skikkelige hjul. Du kjører tross alt bmw og ikke en volkswagen passat Så du vill kjørt på med 255 bak ? Det kommer helt an på hvilke felger du kjøper. Feks 8x18 og 9x18 er perfekt for 225/40/18 og 255/35/18. Kjøper du felger med lik bredde kan du like gjerne bruke det samme rundt om.
hagenisse Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Nyere bmw blir jo også levert med et "staggered" (forskjellig dim foran og bak) oppsett orginalt fra fabrikk. Dette er jo ikke uten grunn. Neppe, men hva er grunnen? En frontmotorisert bil med lav effekt har vel svært liten nytte av bredere dekk bak? For kjøringens del skulle det vel bare gjøre ting verre.
TJ Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Det fornuftige og praktiske er å ha like dekk rund baut. Det litt mindre fornuftige, men definitivt tøffere (litt felg-avhengig selvfølgelig, forutsetter at selve felgen er bredere bak), er å ha bredere bak. Vil ikke tro du får noe merkbart mer sporing med bredere dekk bak, kontra likt på alle fire. Det er i hvertfall min erfaring etter å ha kjørt med både likt på alle fire og bredere bak på flere biler. Kjører nå med 235/40-18 foran og 265/35-18 bak, og er strålende fornøyd med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå