Turbotommy Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Jeg har en 525i 24v e34. Men jeg kunne tenkt meg litt mer POWER Noen som har noe erfaring med ombygging av 6`èr e34 til 540? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet August 16, 2007 Share Skrevet August 16, 2007 Det tror jeg er en stor og dyr jobb.. men vet ikke da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotommy Skrevet August 16, 2007 Forfatter Share Skrevet August 16, 2007 En 540 i utlandet koster jo ikke så mye cash. Men det er jo om det blir mye jobb med elektronikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Ledningsnett osv ja Det blir faktisk ikke så mye stress viss du får en som kan og kjenner systemene til å ta seg av det.. men sikkert jævla dyrt da :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Litt jobb er det nok med det elektriske. Men kontakten til hjernen sitter jo på selve ledningsnettet. Er vel plenyt rele` og greier som må kobles selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Jeg har en 525i 24v e34. Men jeg kunne tenkt meg litt mer POWER Noen som har noe erfaring med ombygging av 6`èr e34 til 540? For POWER tror jeg at jeg ville valgt andre løsninger. Og nei det er ikke all verden med elektronikk du behøver i tillegg hvis du har ledningsnett til motoren og tilhørende. Det er mer jobb med å flytte rundt andre deler. Har du ikke en komplett 540 delebil blir det sikkert god pris til slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotommy Skrevet August 19, 2007 Forfatter Share Skrevet August 19, 2007 Det er jo ikke så mange måter å trimme en sugemotor på uten at det blir kostende flerfoldige tusen. Tenkte det ble rimeligere å bytte til en større motor og ikke minst bedre driftsikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-A Skrevet August 19, 2007 Share Skrevet August 19, 2007 ... Men jeg kunne tenkt meg litt mer POWER ... Hvorfor ikke bygge om til M5...? Da får du litt mer power.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotommy Skrevet August 20, 2007 Forfatter Share Skrevet August 20, 2007 Koster jo 50000 mere å kjøpe en m5 i tyskland enn en 540 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet August 20, 2007 Share Skrevet August 20, 2007 Driver med et liknende prosjekt selv, eller, har ikke begynt enda, da jeg jobber med å få dette igjennom biltilsynet først. Planene mine er da 520 til 530. Er da så og si samme opplegg. Slik som jeg har tenkt blir det å strippe 520'en jeg har, ALT skal ut, og så ta alt fra den komplette 530 over. Med ALT mener jeg ALT, som ledningsnett og full pakke. Det første problemet jeg vil gjette på du kommer over er akselvekt og totalvekt, da 540'ien veier en god del mer enn 525. BT er ikke spes glad i dette. Har en tråd her om godkjenning av dette, som kanskje kan være av interesse. Hold oss oppdatert da sikker mange, deriblandt meg, kan ha nytte av dette senere. http://bimmers.no/viewtopic.php?t=54474&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå