Pernezz Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Er d noen som har erfaring på dette området?? Tips tas imot med åpne armer da dette er noe som skal bli bygget en gang i fremtiden
Muren Motorsport Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 sjekk om det ihele tatt finnes oljepumpe som klarer å levere nok olje til både motoren å de tre luftsl.... ææ ynnskyld! turboane.
Pernezz Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 sjekk om det ihele tatt finnes oljepumpe som klarer å levere nok olje til både motoren å de tre luftsl.... ææ ynnskyld! turboane. Er jo snakk om en BMW motor,og de pleier jo ikke å ha så dårlig trykk akkurat..På m20b25 er d jo noen som bruker oljepumpe fra 324td,for den gir høyere trykk..
Bonden Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Det vil vel ikke bli noe problem med trykk ,men der er vel mulig oljemengden kan bli for lav med orginal pumpe.Dette er vel noe som bør monteres i en bil med god plass i motorrom ,det vil i hvertfall bli mye rør !.
The_transporter Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 hørtes ut som mye jobb men fett om det funker mye turbolyd men små turboer da
Just-turbodiesel Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 sjekk om det ihele tatt finnes oljepumpe som klarer å levere nok olje til både motoren å de tre luftsl.... ææ ynnskyld! turboane. Er jo snakk om en BMW motor,og de pleier jo ikke å ha så dårlig trykk akkurat..På m20b25 er d jo noen som bruker oljepumpe fra 324td,for den gir høyere trykk.. her er du litt ute å seiler på fremmed farvann, hvis du sammenlikner smøringa en BMW kam får i forhold til en Mercedes kam så vil du se at BMWn får lite smøring i forhold til Mercedesen...
ThomasB Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 er jo ikke værre enn å bygge tørrsump med stoooor olje pumpe. Trenger vel ikke bli så veldig mye rør heller. Hadde vært drittøft om noen fikk dette til å fungere.
bmw-m535 Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 alle bmw motorer har reva oljetrykk, spesielt m20 motorene. 0,5 bar på tomgang ved varm motor er ingen umulighet selv på en overhalt motor.
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 sjekk om det ihele tatt finnes oljepumpe som klarer å levere nok olje til både motoren å de tre luftsl.... ææ ynnskyld! turboane. Er jo snakk om en BMW motor,og de pleier jo ikke å ha så dårlig trykk akkurat..På m20b25 er d jo noen som bruker oljepumpe fra 324td,for den gir høyere trykk.. her er du litt ute å seiler på fremmed farvann, hvis du sammenlikner smøringa en BMW kam får i forhold til en Mercedes kam så vil du se at BMWn får lite smøring i forhold til Mercedesen... Vet ikke hvor høyt trykk man får med denne jeg.. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=278
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 hørtes ut som mye jobb men fett om det funker mye turbolyd men små turboer da Små turboer blir det jo,men håper de kan gi litt "punch" for det
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 er jo ikke værre enn å bygge tørrsump med stoooor olje pumpe.Trenger vel ikke bli så veldig mye rør heller. Hadde vært drittøft om noen fikk dette til å fungere. Jobber som instrument-rørlegger,så å legge små oljerør blir nok ikke det største problemet..Er vel heller verre med plass til de store røra og en lang IC(600mm) som skal på plass i en e21...Har ikke dårlig tid,for prosjektet blir nok ikke påbegynt før om ca 8 mnd..Må skaffe diverse deler fremover nå
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 alle bmw motorer har reva oljetrykk, spesielt m20 motorene. 0,5 bar på tomgang ved varm motor er ingen umulighet selv på en overhalt motor. Hvor høyt trykk bør man ha på tomgang for å smøre skikkelig da?Jo høyere,jo bedre,men det finnes vel et tak for hvor høyt det kan være..Hva ligger trykket på ved "normal" kjøring??3-5bar??
Aizman Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 tror du "tjener" og sparer mye mer ved å bygge en større enkelt turbo jeg da. bedre med en stoor turbo enn tre små mener nå jeg da.
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 er jo ikke værre enn å bygge tørrsump med stoooor olje pumpe.Trenger vel ikke bli så veldig mye rør heller. Hadde vært drittøft om noen fikk dette til å fungere. Har du en link og to til noen som selger sånt no til en "fornuftig" pris?
Pernezz Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 tror du "tjener" og sparer mye mer ved å bygge en større enkelt turbo jeg da. bedre med en stoor turbo enn tre små mener nå jeg da. Vet nå ikke det..En stor turbo kommer jo som regel litt "sent",men håper å få kjapp responstid med 3 små Dessuten så blir det billigere for meg å bruke 3 små,for dem ble innkjøpt for tre år siden for en billig penge..Funker det ikke,så gjør jeg noe annet..Vil bygge noe som ingen andre har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå