Bimmerlars Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Hvordan er det å sveise støpealuminium? Tenkte på at dersom man skal ha separate gasspjeld over på en motor hvor de ikke passer på bolthulla, vil det jo være betydelig enklere å kappe orginal innsuget slik at man har flensene fra det igjen skrudd i toppen, også tigsveise gasspjelda til de, for så og pusse en fin overgang, enn å lage adapterplate. Så hvordan er det å TIG sveise dette?
Bonden Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Det burde vel gå greit jeg har selv fått sveiset om et innsug (forgasser) på et lokalt verksted med TIG:
Bimmerlars Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 Okei! Høres jo ut som det er håp da. Må være en hake.. siden andre bruker adapterplate...?
Bonden Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Adapter plate er jo noe alle kan lage selv(billig), men det er vel litt lenger mellom firmaene som sveiser TIG .
Bimmerlars Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 Ja, jo, er kanskje det. Heldigvis får jeg ordna det ihvertfall
bmw-320i Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 saken er at støype alu er meir porøs ann vanleg alu. samme med stål. det er ikkje noka som er noka krefte i. går sikkert til noka som ikkje får noka krefte i men viss det er det så er det IKKJE bra og tigge støype jern.
Rogern Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 er noen som gjør d vertfall.. bildene er fra ppf.
Bimmerlars Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 saken er at støype alu er meir porøs ann vanleg alu. samme med stål. det er ikkje noka som er noka krefte i. går sikkert til noka som ikkje får noka krefte i men viss det er det så er det IKKJE bra og tigge støype jern.Ja, er akkurat dette jeg tenkte på. Det at det kan være litt som porselen Sånn som på bildene over her jeg tenker på!
stiann Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 saken er at støype alu er meir porøs ann vanleg alu. samme med stål. det er ikkje noka som er noka krefte i. går sikkert til noka som ikkje får noka krefte i men viss det er det så er det IKKJE bra og tigge støype jern. er du jern støper eller bare skriver du det du inbiller deg? masse forskjelige støp jern og støp alu. støpt alu kan du fint sveise med tig, ikke noe prob
bmw-320i Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 saken er at støype alu er meir porøs ann vanleg alu. samme med stål. det er ikkje noka som er noka krefte i. går sikkert til noka som ikkje får noka krefte i men viss det er det så er det IKKJE bra og tigge støype jern. er du jern støper eller bare skriver du det du inbiller deg? masse forskjelige støp jern og støp alu. støpt alu kan du fint sveise med tig, ikke noe prob er ikkje jern støyper men er maskin arbeider. og jobber med stål til dageleg, så nei eg innbilde meg ikkje ein ting. skrive det som er fakta. og det går fint og det sa eg heller ikkje at det gjorde. det som eg skreiv var at det ikkje tåler krefte.prøv og bevis at eg tar feil på det du............. det som er på bilde får ikkje noka betydelege krefte på seg.
mad-fun Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Går vel bra, men må brukes en spesiell type tilsetningstråd.. Husker ikke hvilken type det var..
Bimmerlars Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Skal høre litt med dem jeg vet tig-sveiser her i området. Takk folkens
Kramer1 Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Aluminium er sveisbart, men det vil være en sone rundt sveisen som vil bli svekket. Styrken i denne sonen er omtrent halvparten av grunnmaterialet. Styrkereduksjonen vil skje uavhengig av hvilken sveisetråd en benytter.
stiann Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 saken er at støype alu er meir porøs ann vanleg alu. samme med stål. det er ikkje noka som er noka krefte i. går sikkert til noka som ikkje får noka krefte i men viss det er det så er det IKKJE bra og tigge støype jern. er du jern støper eller bare skriver du det du inbiller deg? masse forskjelige støp jern og støp alu. støpt alu kan du fint sveise med tig, ikke noe prob er ikkje jern støyper men er maskin arbeider. og jobber med stål til dageleg, så nei eg innbilde meg ikkje ein ting. skrive det som er fakta. og det går fint og det sa eg heller ikkje at det gjorde. det som eg skreiv var at det ikkje tåler krefte.prøv og bevis at eg tar feil på det du............. det som er på bilde får ikkje noka betydelege krefte på seg. så du mener at støpgods ikke tåler krefter? hva med krysse på mellomakselen din? dette er vel støpgods? er jo noen krefter ute og går der? kran kroker er støpt, anker til båter ++++ bare tull og si støpgods ikke tåler krefter. ja noe er porøst og ikke tåler så veldig mye krefter, men det er mange forskjellige legeringer innen støpgods. noe sprøtt og noe seigt. spørs hva det skal brukes til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå