B m w 5 2 5 i Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Kjenner det er på tide med en rens av klimaanlegget nå. Det lukter mindre godt.. Hørte med BMW hva de skulle ha, 2200kr ++. Syns det var vel drøyt. Andre steder man kan gjøre dette billigere, men med bra resultat? Ser CarCleaningCompany gjør dette for 900kr. Noen som har gjort det hos disse?
Amzoch Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 kjøpte en liten boks på bilxtra som eg satt på høyre siden framme. på gullvet... startet biln satt AC på og vifta på full gullffe (og att den sirkulerer lufta) ikke henter inn ny utfra. trykkte inn boksen og den bynte sprute.. lukket dørene og lot den sprute ferdig og sto i 15 min.. så va den renset.-. dreper bakterer osv... var fornøyd... Ac e jo bakterie bombe delux... kosta ikke masse kronan heller
B m w 5 2 5 i Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Det skal prøves! Takk skal du ha
Bonden Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 For at rensen skal gi full effekt må rense vesken komme helt fram til ac registeret inne i varmeapperat boksen ,da det er her bakteriene gror ,sprøyt middelet så langt inn i kupeluft inntaket som mulig eller på en E36 sprøyt det rett inn i varmeapperathuset når pollen filter er demontert (inni bilen ).
Amzoch Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 jah. biltema har en sånn rens som e ment på å spraye inn der i filterboksen.. Denne eg brukte sku man sirkulere lufta og ha den på full vifte.. og da trekker den inn stoffe i systemet og kommer ut igjen.. dermed renser den også hele systemet.
Toro Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 jah. biltema har en sånn rens som e ment på å spraye inn der i filterboksen..Denne eg brukte sku man sirkulere lufta og ha den på full vifte.. og da trekker den inn stoffe i systemet og kommer ut igjen.. dermed renser den også hele systemet. Biltema sin til 59.90 funker faktisk helt greit. Det lukta ekstremt sure sokker i bilen min ved oppstart før, men etter en rens med skummet deres så ble den helt fin igjen. Nå et par måneder etter jeg tok rensen så lukter det fortsatt friskt og godt..
drunken' Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Hørtes ut som det er verdt å prøve.. Men skjønte ikke helt hvor man setter boksen, om noen kan utdype det?
Toro Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Boksen hos biltema er en skum som du fyller i knalene på innsiden av filtrene, det står greit forklart på boksen hvordan det skal gjøres.
lillepål Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Har du prøvd å bare bytte filtere(ne) Jeg gjorde det i fjor, og da vart jeg kvitt både dugging når ac ikke var på, og dårlig lukt...
Amzoch Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 uansett så burde man ta klima rens en gang i året.. spess vist du bryker ac mye..
Amzoch Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 uansett så burde man ta klima rens en gang i året.. spess vist du bruker ac mye..
Mikke1981 Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Dette må jeg teste ut:) Har forresten bytta begge filtere og lukter ikke vondt. Men kanskje d er bakterier der for d..
TJ Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Kjenner det er på tide med en rens av klimaanlegget nå. Det lukter mindre godt..Hørte med BMW hva de skulle ha, 2200kr ++. Syns det var vel drøyt. Andre steder man kan gjøre dette billigere, men med bra resultat? Ser CarCleaningCompany gjør dette for 900kr. Noen som har gjort det hos disse? Det var da en horribel pris du har fått! Gjorde dette på et BMW-verksted i fjor sommer, og betalte bare 412,50 + mva. Riktignok i forbindelse med en service, men allikevel... Prøvde først å rense selv, men det hjalp bare for en periode, så var lukten tilbake. Etter rensen på verkstedet har det vært helt fint i over ett år.
B m w 5 2 5 i Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Reagerte på prisen jeg og.. Skal ta rensen hos Car Cleaning Company til uken. De bruker et apparat fra Wurth som gasser klimaanlegget, så da regner jeg med lukten forsvinner for en stund
B m w 5 2 5 i Skrevet September 13, 2007 Forfatter Skrevet September 13, 2007 Da var rensen endelig tatt Ble jo ny bil dette. Lukter til en forandring godt når jeg starter.. Fikk foresten noe dekkfornyer på dekkene samtidig. Det hjalp! Og det gjorde de gratis Så dere i Bergen med klima som lukter: Ta turen te CarCleaningCompany. Og nei, jeg hverken jobber eller kjenner noen som jobber der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå