Gå til innhold

Sprut,lambda osv.. Hva&Hvor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal investere i datasprut og br.båndslambda bl.annet....

Er jo en rekke ulike typer og med div funksjoner.

Noen som kan anbefale ulike typer,hvilke funksjoner de inneholder og ca pris? Og hvor de kan kjøpes ?

På forhånd takk! :wink:

Skrevet

gidde og gidde......

Forstått det slik at med MS er mappinga vanskeligere,mens på Haltech er det en smule lettere. Men noen sier at Haltech er et tregere/dårligere produkt enn MS,aner ikkje om det kun er påstander,har ingen fakta for dette... Så var ute etter erfaringer både med mapping med desse systema og kor lett de er å bruke generelt. Veit at med Haltech kan en programmere mens bilen går,dette går ikkje på MS?

Skrevet

Svaret du kommer til å få 99% av tilfellene er:

MS for de som er gnitne ;)

Haltech i midten

Autronic på topp, som er vel nærmest en "mote" ting her i Norge pga div profiler bruker dette.

Har selv koblet/mappet Haltech og Autronic synes begge er greie å jobbe med.

Er jo ørten merker å velge mellom, Nira (som er svensk) skryter mangen av.

Er nok i bunn å grunn drit det samme hva du velger så lenge du enten setter deg godt inn i det selv eller har noen som kan hjelpe deg med merket du velger.

Skrevet
MS mappes også med bilen i gang.Har satt på MS på min nå,i fordel for haltech,og jeg er da fornøyd.

Noen spesiell grunn til at du gikk over til MS fra Haltech?

Skrevet
Svaret du kommer til å få 99% av tilfellene er:

MS for de som er gnitne ;)

Haltech i midten

Autronic på topp, som er vel nærmest en "mote" ting her i Norge pga div profiler bruker dette.

Har selv koblet/mappet Haltech og Autronic synes begge er greie å jobbe med.

Er jo ørten merker å velge mellom, Nira (som er svensk) skryter mangen av.

Er nok i bunn å grunn drit det samme hva du velger så lenge du enten setter deg godt inn i det selv eller har noen som kan hjelpe deg med merket du velger.

Har du vært borti MS også(koblet/mappet)? Tenker på korleis dette er i forhold til Haltech/Autronic å bruke.

Skrevet
Noen som kan forklare meg fordelen ved bruk av datasprut på en sugemotor?

Du kan vel bl.a fjerne LMM og dermed bruke et anna innsug f.eks :wink:

Hm... hvorfor kan man fjerne den? Hadde vært topp om noen hadde giddi å forklare en grønnskolling litt om hvordan datasprut fungerer.

Tror definitivt det kunne vært noe for min 2.8 M50 motor.

Har en anelse om at elektronikken ikke er optimal for motoren.

Skrevet
MS mappes også med bilen i gang.Har satt på MS på min nå,i fordel for haltech,og jeg er da fornøyd.

Noen spesiell grunn til at du gikk over til MS fra Haltech?

Rett og slett fordi jeg ikke fikk det til å funke ordentlig,og at det ikke fantes(jeg fikk ihvertfall ikke tak i),folk med kompetanse på dette.Var rett og slett lei av å trøble med dette.

Og det man kan hente ut av effekt med datasprut på en suge motor,er at man ikke trenger å tenke på miljø begrensninger,og kan vel strekke strikken litt lenger enn hva det orginale insprøitnings systemet gjør.

Skrevet

MS er ikke vanskelig.. fått litt greia på dette etter vært.

Men man har forskjellige programmer og måter man kan bruke det på.

Bilen min starter og går greit ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...