Kimeng Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 hvis jeg har skjønt riktig treng jeg ikke lagerpresse ell noe som helst slik for å bytte asymetrisk hjullager forann på e34? er dette så enkelt som det ser ut som? greit å vite før jeg begynner på gar`n
CSM Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Har ikke gjort det selv, men her er noen forslag: Prosedyre 1: 1. La nylageret ligge i fryseren noen timer. 2. Skru av spindel og varm godset rundt lageret. 3. Slå "forsiktig" på godset rundt lageret. 4. Slå ut lageret ved å slå på ytterringen vhja en rørstubb som mellomlegg. 5. Sett inn (det kalde) nye lageret med lagerfett... 6. Slå det forsiktig inn vhja rørstubben som mellomlegg. Slå i 6 - 12, 9 - 3 mønster. Prosedyre 2: 400 til 600 kr i arbeid(?) 1. Skru av spindel. 2. Ta ut gamlelageret (prosedyre 1) eller la verkstedet gjøre det. 3. La et verksted sette det inn med presse. Prosedyre 3: 1500 til 2000 kr i arbeid(?) 1. La verkstedet gjøre det. PS. Er hjullageret asymmetrisk på BMW? ...eller kanvære konisk? Casterarmforingen er iallefall asymmetrisk.
Kimeng Skrevet August 21, 2007 Forfatter Skrevet August 21, 2007 ja, att hjullageret er asymetrisk vil bare si att hullet til skruen som holder skiva ikke er midt mellom 2 hjulmutterhull;P får ikke bare lagerene for seg selv...får lageret på torsdag, så da får jeg se åssen det er å bytte da;) takk for tips
torfinn9990 Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Skifter man ikke hele navet på disse bilene? Torfinn
turn-in Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Jo, det er nr. 1. Her ser vi forskjellen på symmetrisk og asymmetrisk også.
Kimeng Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 joda detta gikk glatt det. ikke noe stress å bytte. eneste er att det er viktig å ha på bremseskjoldet før du smelle på att spindel å lager hehe... å selfølgelig den bakre tettekoppen.
CSM Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 ja, att hjullageret er asymetrisk vil bare si att hullet til skruen som holder skiva ikke er midt mellom 2 hjulmutterhull;P får ikke bare lagerene for seg selv...får lageret på torsdag, så da får jeg se åssen det er å bytte da;) takk for tips Mm. Lager med skive... Da har jeg lært noe om BMW i dag også
torfinn9990 Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Det er ikke bare ett lager. Det er en hub med 2 hjullagre og tettinger ferdig montert i en "klump". Huben har sikkert to vanlige koniske kulelagre. Så man kan sikkert overhale en slik hub. Men da må man til SKF eller noen for å kjøpe lagre. Torfinn
Kimeng Skrevet August 24, 2007 Forfatter Skrevet August 24, 2007 ja, att hjullageret er asymetrisk vil bare si att hullet til skruen som holder skiva ikke er midt mellom 2 hjulmutterhull;P får ikke bare lagerene for seg selv...får lageret på torsdag, så da får jeg se åssen det er å bytte da;) takk for tips Mm. Lager med skive... Da har jeg lært noe om BMW i dag også ja, ell altså spindeln som jeg kalle det, der sitter styreskruen til skiva-
Stonescream Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Fint, om du har tid å lage en liten howdo så neste som må til med dette har en fin steg for steg fremgangsmåte å se på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå