Gå til innhold

Hvilke oppgraderingsforinger bør man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som topic sier så ønsker jeg å høre folks erfaringer og innspill på hvilke foringer enn bør velge. Er jo litt å velge i, med tankte på pris, stivhet og slitasje. Ser jo også at man kan få taki foringer i rein aliminium, dette må være for de mest ekstreme banebiler?

En kort liste av de jeg mener er aktuelle.

-Superflex

-Powerflex

-Ireland engineering

-CARR

Kom gjerne med flere typer/merker og som sagt innspill!

Skrevet
Ser jo også at man kan få taki foringer i rein aliminium, dette må være for de mest ekstreme banebiler?

Eller for de som liker smerte.

Jeg hadde powerflex på alle større steder på E36-en, og har IE traversforinger på Z3en. Merket ingen ulemper på E36-en, men forskjellen var ikke spesielt merkbar heller. På Z3-en er det stor forskjell, både med tanke på hvordan bilen oppfører seg og med tanke på støy. Men det har mer med bilen enn med foringene å gjøre.

Jeg tror ikke produsenten spiller så stor rolle, og med mindre det er snakk om mye banekjøring hadde jeg stort sett holdt meg til orginalt (med unntak av traversforinger på Z3!).

Skrevet

Planen er å bytte ut alle foringene på E30'n jeg har. Skal ikke være en bil med komort, men en stiv lekebil.

Får å få den stiv så var tanken å montere swaybars. Hvilken diameter bør en gå for? Både foran og bak. Det er snakk om en E30 med 4'er som blir overlada, da vekt har vell mye å si når man velger.

Det er vell lik bakstilling på E30, E36 compact og Z3?

Mange spørsmpål på en gang her nå. Men takker for alle kloke svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...