Feldwebel Jensen Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 Det er nummer 6 på bildet. Hvordan er det å bytte denne når man har forholdsvis stort antall tommelfingere? Jeg har planer om å heise opp bilen, skru av hjulet, skru av de to mutterene, ta av gammelt og sette på nytt stag og skru til. Er det så enkelt? Tusen takk for all hjelp her. Kan selvsagt få BMW til å bytte det men det er mye deiligere å vite at man ordnet det selv. Får litt mer personlig forhold til bilen.
hagenisse Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 Det er så enkelt ja. Men heis bilen opp på begge sider elns, ellers vil staget stå i spenn.
Mikke1981 Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 En veldig enkel jobb det der som nesten alle greier vill jeg tro:)
Feldwebel Jensen Skrevet August 21, 2007 Forfatter Skrevet August 21, 2007 Høres bra ut! Jeg kommer tilbake med oppdatering når jeg har gjort et forsøk!
ØyvindB Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 jeg synes det er greiest å jekke bilen opp på en side, sette den på en bukk. ta av hjul løsne mutterene jekke opp på bærekula med en garagejekk ta av stag -montering i motsatt rekkefølge-
Feldwebel Jensen Skrevet August 21, 2007 Forfatter Skrevet August 21, 2007 Jekke opp på bærekula? Kan du utdype dette? Jeg tenkte å bytte begge demperene med det samme jeg er i gang. Trenger jeg da verktøy for å komprimere fjærene? Og er det ellers noe annet verktøy jeg trenger utenom fastnøkler?
ØyvindB Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 bærekula er det ytterste punktet på bærearmen, legg en trekloss eller jekkpute (eller en brettet fille) oppå jekken og jekk til du ser staget blir løsere/løst
Mr_Sunde Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Da trenger du fjærklemmer ja. Du trenger og en pipe for å få skrudd ut mutteren som står i toppen av demperen.
Feldwebel Jensen Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Må jeg også ta hjulinnstilling etter dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå