n00ky Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 heisann folkens! dette blir vel en av mine første poster, men jeg er ikke ny altså (bare det at jeg nesten aldri skrive innlegg...) nok om det. Min E39 520iA har i det siste blitt daff. Virker som om halvparten av hestene i motoren sover og de resterende er dopa Den drar dårlig i oppoverbakke, er ikke særlig med på å akselerere og noen ganger stopper den bare helt av seg selv helt uten videre når den står og går på tomgang (da er den ikke driftsvarm) Jeg trodde det var tennpluggene og olja som kunne gjøre det så jeg kjøpte nye tennplugger på BMW og skiftet de gamle pluggene (det var nok på tide uansett det), skifta olje og oljefilter. Bilen går nå mye finere, men bilen oppfører seg som før ved at den plutselig bare kan stoppe når den er "kald" og går på tomgang og den er fortsatt dau i oppoverbakker og akselerasjon. noen som har formeninger om hva som kan være feil? tenkte litt på om katalysatoren kan være tett eller noe jeg... (håper ikke det ettersom det er dyyyrt å bytte )
Mikke1981 Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Kan være katalysatoren det var første jeg tenkte på når du sa at den dro dårlig.
n00ky Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Diagnosetest vil fortelle deg mye er dette noe jeg MÅ gjøre på verksted (pris?)? eller er det noe jeg kan få noen her på forumet til å gjøre for meg? evt kjøpe utstyr til det selv... har sett at man får kjøpt olje og service intervall-reset på ebay så jeg tenkte at man kanskje får kjøpt diagnoseverktøy også...
aloebiz.net Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Kan "nesten" garantere deg at Kam eller veiv sensoren din har tatt kveld
helgeb Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 hadde en 523 innom jobben her om dagen og den var det feilkoder på både kam og veivsensor. kom deg til et bmw verksted og få lest av feilminnet ditt! tror det er en billigere løsning enn å begynne å skifte deler i hytt og pine..
helgeb Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 glemte å skrive at denne hadde akkurat samme symtom he he
n00ky Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 hehe den er grei... skal uansett opp på sulland (bmw forhandleren på gjøvik) for å nullstille oljeservice-lampa så da kan jeg jo høre om de kan kjøre en diagnose også.
Ballder Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Kan "nesten" garantere deg at Kam eller veiv sensoren din har tatt kveld Jepp.
Toro Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Vil det vises på en diagnosetest om katalysatoren er gåen?
aloebiz.net Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Se forøvrig min tråd da jeg hadde samme problem: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... t=e39+dass Der er det litt bilder av hvor kam sensor og sånn sitter!
n00ky Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Se forøvrig min tråd da jeg hadde samme problem: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... t=e39+dassDer er det litt bilder av hvor kam sensor og sånn sitter! Glimrende! drar opp på bmw nå og får en diagnose på bilen så får vi se
n00ky Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 ehh... det var dyrt gitt, å ta diagnosen altså... kunne koste opp til 1100 kr PLUSS moms fikk jeg beskjed om for en diagnose tok den tiden det tok. Når jeg spurte om en "fastpris" så fikk jeg beskjed om at ja det kunne de da sette, 795 kr.. Trodde det bare var å plugge inn en kontakt, ett par tastetrykk på en pc og så ferdig jeg. max 5-10 minutt liksom. menmen. Jeg har viktigere ting å bruke pengene mine på akkurat nå så da blir bmw'en stående til været blir mer ruskete. Kjører VW Boble til det blir kaldt
espen lysholm Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Hei! Den prisen er helt utrolig. Mener jeg tok diagnosetest på min E39 520IA for et par år siden. Kostet 300 kr. Hvis de kjører sjekk program på hele bilen tar det vel 5-10 minutter. Sjekker de en bestemt ting så tar det normalt ikke et minutt en gang. Bør jo nesten vurdere å kjøpe carsoft selv med de prisene....
n00ky Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 ja det er nesten så man vurderer å kjøpe carsoft... men det koster jo en del det også da... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå