Tubez Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Jeg har hat mange dyre motorproblemer med bilen min i sommer, det meste er vel byttet vil jeg tro, sist byttet jeg kamakselgiver da det var en feilmelding på dette i diagnoseprogramet, men bilen har fjusket og godt dårlig i lengre tid spesielt da den er kalt, den ble noe bedre da jeg byttet kamakselgiver, men ikke helt topp. Så i går kom jeg på den geniale ideen om å trekke ut kontakten til luftmengemåleren, å bilen gikk som aldri før eneste at den bakker litt ujenvt av og til. Men pga av mine store utgifter på motor tidligere i sommer kan jeg se råd til å kjøpe ny riktig enda? da den ligger på rundt 3000,- Så det jeg da lurer på om det er skaldlig for motoren å kjøre uten luftmassemåleren tilkoblet? Bilen er forøvrig en 318i E46 1998 mod gått 155000km
mrbrew Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... defekt+lmm lmm koster rundt 900 på ebay..
Harald386 Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 var i samme situasjon i sommer.. Bilen gikk dårligere og dårligere tidligere i sommer.. Jeg merket dette men hadde ikke noen gode ideer for hva det kunne være. Var innom ESS i Aremark for tuning, hvor de straks fortod at det var feil på LMM min. De fortalte der at motoren ville gå over i et "nødprogram" så lenge kontakten ikke stod i. Jeg kjørt 2-3 dager uten LMM før jeg fikk montert ny. De anbefalte meg å ta det rolig på de første girene og ikke kjøre med fult pådrag og høyt turtall. Etter montering av ny LMM er bilen bedre en aldri før
Kimeng Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 er ikke farlig nei, men helt klart en fordel å ha.. så bare kjør pent så går det bra ... å bytt så fort som mulig...
Øyvind L. Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 Går helt fint å kjøre uten LMM.. Motoren tar ingen skader av det. Hvis den er deffekt så er det best å koble av ledningen da går ECU i nødprogram. Ingen fare, bare å gi på.
en325ic Skrevet August 24, 2007 Skrevet August 24, 2007 er ikke skadelig får motor nei, men du kan brenne kattalystaor! hadde du bilen på trondsen?? bytta topp pakning..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå