Gå til innhold

Er det skadelig å kjøre uten luftmassemåler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hat mange dyre motorproblemer med bilen min i sommer, det meste er vel byttet vil jeg tro, sist byttet jeg kamakselgiver da det var en feilmelding på dette i diagnoseprogramet, men bilen har fjusket og godt dårlig i lengre tid spesielt da den er kalt, den ble noe bedre da jeg byttet kamakselgiver, men ikke helt topp. Så i går kom jeg på den geniale ideen om å trekke ut kontakten til luftmengemåleren, å bilen gikk som aldri før eneste at den bakker litt ujenvt av og til. Men pga av mine store utgifter på motor tidligere i sommer kan jeg se råd til å kjøpe ny riktig enda? da den ligger på rundt 3000,-

Så det jeg da lurer på om det er skaldlig for motoren å kjøre uten luftmassemåleren tilkoblet? Bilen er forøvrig en 318i E46 1998 mod gått 155000km

Skrevet

var i samme situasjon i sommer.. Bilen gikk dårligere og dårligere tidligere i sommer.. Jeg merket dette men hadde ikke noen gode ideer for hva det kunne være. Var innom ESS i Aremark for tuning, hvor de straks fortod at det var feil på LMM min.

De fortalte der at motoren ville gå over i et "nødprogram" så lenge kontakten ikke stod i. Jeg kjørt 2-3 dager uten LMM før jeg fikk montert ny. De anbefalte meg å ta det rolig på de første girene og ikke kjøre med fult pådrag og høyt turtall.

Etter montering av ny LMM er bilen bedre en aldri før :D

Skrevet

Går helt fint å kjøre uten LMM.. Motoren tar ingen skader av det. Hvis den er deffekt så er det best å koble av ledningen da går ECU i nødprogram.

Ingen fare, bare å gi på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...