Richie85 Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 tar ikke diagnose selv på volmax altså? Dårlig med diagnoseutstyr fra lastebil til bmw personbil da, teiten;) Hvorfor har ikke du vært innom her i dag?!!?
Richie85 Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 Sjekk at oljelokket og peilepinne sitter slik di skal ,også tanklokk.Kan få lampa til å lyse . Ja, det skal jeg få undersøkt! Sjekket lokket til olja, men ikke sett på peilepinnen.. Det skal jeg gjøre nå! Godt tips! Takk
antiloop Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 Feil på avgss? Lambda eller katalysator med andre ord.. Trodde nå det var det dne betydde Dette er nok det riktige svaret! Fikk selv denne lampen noen ganger på min pug 407 når jeg skrudde max effekt opp på diesel tuningen! Løsningen var å ta av pluss på batteriet en liten stund! Ikke sikkert det hjelper i dette tilfellet hvis noe har gått i stykker men lampen gir beskjed om feil på avgasser. lamda etc..
Mexos Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 tror det er slik at det går fint å kjøre med lampen, men begynner den å blinke må man straks kjøre til nærmeste Bmw verksted. De lampene der ser ofte verre ut enn de er. Husker en helt lik lampe begynte å lyse på mazda 6'n til faren min. Da var det bare bryteren til bremselysene bak som var gåen. All varslingen på moderne biler får som regel småting til å se mye mer alvorlig ut enn de er.
thor birger Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 får ikke håpe du har ett stort problem , men jeg er vant til att dette er lamda men som du sier så vet mann jo ikke , ta deg en tur til en som kan ta en diagnose test trenger ikke være bmw dealer mange har program for bmw
thor birger Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 får håpe du ikke har ett stort problem sorry hehe
Ballder Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 På 325 cab'n jeg hadde 95 (usa import) så lyste den lampa i ny og ne. På biler levert i europa så var den lampen ikke aktivert grunnet dette problemet. Hvorfor den var aktivert i usa vites ikke, men problemet er lambda som av og til får dårlig kontakt av en grunn. Hadde avlesing av bilen, og den viste feil ved lambda. Da lyste engine lampen. Dro innom når lampen IKKE lyste, g da var lambda ok...?! Gjorde aldri noe med dette. Lampa kom og gikk, og bilen gikk like bra uansett.
thor birger Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 ja skal egentlig ikke gjøre stor skade mener jeg , kanskje over lenger tid men uannsett kjedelig med ett lys som lyser som ikke skal være der men jeg er lit vannt til det i og med at jeg driver med bilskade hehe
Richie85 Skrevet August 26, 2007 Forfatter Skrevet August 26, 2007 Da kjører jeg med bilen, skulle noe gå til helvete, så skylder jeg på dere:P hehe.. neida, da blir det vel å bygge om til noe mye tøffere nedi der;) Takker for alle svar, får tatt en diagnose på bilen når jeg kommer hjem igjen. Tok også å tok av jordingen på batteriet, dette hjalp ikke. Bilen stod også 10min med tenning på, da dette skal nullstille systemet, heller ikke dette hjalp. Men tar det hele litt mer med ro nå, så takker for alle svar, nå drar jeg til syden i 14 dager.. Kos dere hjemme i kalde norge:D he he
brannmester Skrevet August 26, 2007 Skrevet August 26, 2007 leste i min instuksjonsbok og der står følgene: på dansk.. Motor: forringelse af utstødningsverdiene. lad deres BMW service foretage en kontrol af systemet. Ligger under lampekatogeri gul: kontroller, eller lad snarest muligt kontrollere. tatt ut fra instruksjonsboken til en 320 d 136 hk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå