Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha byttet begge bærearmene(øvre/nedre), fjærbeinslager og lenkearmstag, så er ikke klakkingen foran når jeg kjører i dumper borte!

noen som har noen forslag til hva det kan være? begynner å blir meeget frustrert over å aldri bli kvitt den forbanna klakkinga. :x

hører ganske tydelig at det er ved venstre forhjul, men kan det være at jeg blir lurt og det egentlig er på høyre side? hmmm...

er forresten en e34 touring og venstre side det er snakk om her..

Skrevet
etter å ha byttet begge bærearmene(øvre/nedre), fjærbeinslager og lenkearmstag, så er ikke klakkingen foran når jeg kjører i dumper borte!

noen som har noen forslag til hva det kan være? begynner å blir meeget frustrert over å aldri bli kvitt den forbanna klakkinga. :x

hører ganske tydelig at det er ved venstre forhjul, men kan det være at jeg blir lurt og det egentlig er på høyre side? hmmm...

er forresten en e34 touring og venstre side det er snakk om her..

prøv og bytt foringer i bærebrua.. på bmw så er det lett får å bli slitt på akuratt di tingene der.. kan være det.. eller om det er en av demprene.. ;)

Skrevet

demperne er forsåvidt ganske nye(bilstein)...

vet du om en god måte å finne ut om foringa til bærebura er gåen? i tilfelle det ikke er den.. :)

skal sies at det begynte å klakke etter å ha kjørt på en av norges vakre turist veier hvor alle landets telehiv var samlet på en strekke... fra dalen til valle i telemark..

Skrevet

Tenkte på stabstag med en gang jeg leste denne tråden. De er jo en svakhet på E34 som jeg har måttet byttet noen ganger.

(Nå må jeg vel bytte et stag til også, tror det er midtre styrestag det heter, klakker ikke men knirker i foringen).

Jeg ville jekket opp bilen og sjekket for dårlige foringer rundt om i forstillingen.

Skrevet

link armer til stabstag? sånn generelt så lager de en sånn lyd når de er gåene, vet ikke hvordan opphenget ser ut på din bil

Skrevet

Det er jo kuleledd på på styrestagene også, som kan lage kaklelyd.

Mener demperene har en små ventiler inni som kan bli ødelaget og lage kaklelyd.

Kjenner til frustrasjonen din. Kjørte rundt i 2 år med kakklelyd i forstillingen og trodde det var tannstanga, i og med at ingenversted fant slakke i noen stag... Var innom et 4. verksted for EU-kontroll da ble det påvist at det et kasterstag(øver bærearm) som var ødelagt..

Når du sier lenkearmstag regner jeg med at du referer til det såkalet kakklestaget. Et støttstag som går fra stabstagt og opp i fjærbeinstaget.

Skrevet

er ikke unormalt at d blir en helvettes lyd av endefeste til stabstagenen! er kuler ja! høres ut som biln detter fraenan! er bare å riste i den! er d slakk i den så byttt den! er ikke dyr heller:) da blir d garantert stilt:)

Skrevet

6.png

med lenkearmstag, mener jeg nr. 6 på tegningen.. vet at disse er en svakhet på bmw, så kjøpte et par ekstra da jeg kjøpte den siste. :)

Skrevet

Er foringene på disse bilene lite holdbare eller? Hadde masse klukking i forstillinga en lang stund, bytta først øvre og nedre bærearm på den ene siden, så måtte jeg bytte begge på den andre siden. Fortsatt var det ulyder. Bytta for et par dager siden stabstagene, disse tynne som går parallelt med fjærbeinet. Og det er andre gang jeg bytter de i år. Men nå er det helt stille. Utrolig godt å få vekk klukkinga.

Lite tips: kjøp sånne deler fra danmark. Koed.dk. Der får man f.eks 2stk bærearmer til prisen av en i norge. Toll kommer i tillegg men er uansett en del å spare. Men det visste dere vell :wink:

Skrevet
Og det er andre gang jeg bytter de i år.

Husk at hjulene må stå beint i kjørerettingen når stabstagene byttes.... Ellers går det ei kort stund så er de ødelagte igjen. Har erfaring.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...