Gå til innhold

Sånn kan det gå når du er 17år og har toyota supra!!

Hanzo///
 Share

Anbefalte innlegg

Fremdeles mener jeg man er like ny, og har like liten erfaring bak rattet om man er 16, 18 eller til og med 30 år..

Uansett alder, alle MÅ starte et sted.

Enkelte mener bevist at en som tar lappen når han er 25 automatisk er en god sjåfør.

Men han er da ikke noen mer erfaren enn en på 18, så skjønner ikke brydderiet jeg.

Kan skjønne når det er snakk om 16 års grense, ettersom det er den aldern (og ned) man finner på mye sprell, og ofte vil vise seg frem for kompiser, ved hjelp av dumheter.

Men man kommer ikke bort ifra at dette finner sted også blandt den eldre generasjonen, bare i mye mindre omfang.

Syns slett ikke driftinga hans var ille jeg, med tanke på ung alder, og ny bak rattet!

Greit nok, han traff muren, men hvem forsøker å lære seg drifting i laange slakke svinger vel?, det er ikke enkelt det.

De fleste prøver seg ut av kryss og slikt.

I det minste holdt han seg på en bane, og ikke ute i trafikken, slik verdensmestrene her inne ofte gjør, og tror det å komme sidelengs ut av et kryss, eller på et stort tomt område med snø eller noe slikt kalles drifting, det kaller jeg sladding, og er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel 16år grensa i usa på lappen vel?

Det varierer fra stat til stat. Mange har 18.

I tillegg kan det nevnes at der de har 16 års grense har de også strengere regler for de under 18 enn de over.

Blant annet kjøreforbud visse klokketider, og enkelte steder rundtom.

Enkelte har til og med som 16 åring kun lov til å kjøre bil til skolen som følge av at det ikke finnes annen transportmetode slikt som buss og slikt, men også her er det et forbud, nemlig at bilen ikke må brukes til annet enn å komme seg til og fra skole, treninger og slike ting.

Som Gunnar er inne på så varierer det mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driftinga hans synest eg faktisk ikkje var så ille... Tenk deg å køyre ein viper med turbo og 600hk... Er ikkje lett å håndtere det! Trur faktisk ikkje det er så mange på dette forumet som hadde klart det bedre, ihvertfall ikkje under 20år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16år er altfor tidlig til å ta lappen, spør du meg. Tenkt deg selv når du var 16, tviler på at alt gikk etter loven da?

Han skulle ha holdt seg på bane med det der, kanskje det var glatt da dette skjedde, men så tørt ut på bildene. Trur dette var showoff. Dessverre trur mange at dem blir verdens-beste sjafør etter å ha kjørt på bane, det kan sikkert hjelpe vis man får en kraftig sleng og sånt i real life. Men hjelper ikke å ta disse kunnskapene med på gata for så å prøve de samme triksa(drifting osv)

Vet noen hvordan det går med Nick Hogan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og mitt inntrykk er også at når man er 18 så er man ikke direkte "snill" på veien. mye holdninger som avtar etterhvert man blir eldre. å kjøre bil på offentlig vei handler ikke bare om kjøre bilen, men også det med å ta hensyn til medtrafikanter og evnen til å tolke situasjoner.

selvom man tar lappen når man er f.eks 30, tror jeg man starter med mer "erfaring" enn en på 18. men det er jo selvfølgelig unntak.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
la gutten holde på, bil er hans hobby. det så vi jo bare på tv serien å. mye av tiden hans gikk jo til bilene hans, han hadde vell 2-3 supraer om jeg ikke husker feil. litt uflaks kan man jo ha

Jadda, ingen problemer med det, men noen som i det hele tatt vet om han er i live?? Og trur neppe det her er noe uflax, var jo stort fart med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å søk på noen av videoene av nack når han drifter. Stakkars gutten har seriøst lite anelse om hva det vil si å ha kontroll på en bil...

Han er ikke dø ihvertfall, men kameraten hans er vel alvorlig skadd.

Vitner sier at dette var en streetrace, kjørte mot en viper, meget dumt at han ikke holdt seg til banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel asfalten der mye finere og glattere enn i detta lander og da! så enda lettere å miste kontroll! hvertfall hvis det kommer noen regn dråper på asfalten i tillegg! da er den værre enn is!

vil ikke påstå veiene i tønsberg (norge oxo) er "uglatte".. maaange ganger jeg har fått en uventa sleng i en sving el rundkjøring pga at det er vått :P men da er det jo bare å fortsette på den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...