Gå til innhold

Carputer


 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg har i bilen nå:

VoomPC kabinett: 7-800 Kr (finnes flere kabinetter, dette ser ut som en forsterker)

M2-ATX DC-DC strømforsyning 160W: ca 900 Kr (noe billigere fra utlandet)

VIA Epia EN15000G mini-ITX hovedkort (inkl CPU): ca 1600 Kr

Minne: Tja, ble det ikke rundt 300 Kr for 1 GB tro?

Harddisk: 2.5" SATA 160 GB ca 800 Kr

TAPE forforsterker (hvis behov): 45 Euro ( http://www.shop.ac-services.eu/product_ ... cts_id/141 )

Resler's IBUS interface: 40 Euro+ frakt ( http://www.reslers.de/ )

Dette blir hva, ca 5000 Kr?

Så kommer diverse kabler, overganger og originale BMW connector pins ( til å bruke i pluggene til videomodul og radiomodul slik at du unngår å kutte kabler. P/N 61130005197) i tillegg.

Vær oppmerksom på at hvis du ikke har videomodul (TV) i bilen, må du ha en ekstra boks. Dette står det mer om på CarX forumet, www.carx.dl.am.

Dette var det eneste alternativet for meg, siden det var uaktuelt å bytte ut originalskjermen. Med CarX ser det ut som om det er originalt.

Finnes også etpar andre alternativer der ute, bl.a. Varan, men har ikke kikket noe på det. Dette koster noen kroner, mens CarX er gratis.

Endel arbeid å installere, men absolutt å anbefale hvis du har tid og lyst.

Her er forresten en liten demonstrasjon:

Kan også lastes ned og testkjøres med vanlig mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillig oppsett du har her TommyL. Har testa ein del med CarX eg også. Får du skjermbilde til å passe 100% på orginal skjermen? På min så passer ikkje bilde heilt. Det er eit par millimeter feil på eine sida. Har prøvd å justere bilde possisjon, men får det ikkje til å passe. Eg bruker ei bærbar PC med S-video utgang som går inn på ein overgang til compositt video og som igjen går inn på TV modulen. Har prøvd både med 640x480 og 800X600. Skjermkortet er sett til NTSC. Lurte på om det kanskje er den overgangen frå S-video til Compositt som gjer det. Skal prøve å få testa med ein VIA EPIA kort for å sjå om det funker bedre.

Ein anna ting eg savner er DVD spiller. CarX har ikkje støtte for dette så vidt eg veit.

Eg har koble ibus adapteret inn på eit TV-free adapter som eg har. På den måten fekk eg kobla det til utan å gjere noko med den orginale kablinga. Er sjølvsagt uaktuelle å klyppe i orginal kablinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du skjermbilde til å passe 100% på orginal skjermen? På min så passer ikkje bilde heilt. Det er eit par millimeter feil på eine sida. Har prøvd å justere bilde possisjon, men får det ikkje til å passe. Eg bruker ei bærbar PC med S-video utgang som går inn på ein overgang til compositt video og som igjen går inn på TV modulen.

Ja, det blir helt perfekt her. Bruker 800x600, Compositt TV-OUT til videomodul, NTSC.

Justerte så nær jeg kom i XP, og resten med CarX.

Jeg har et lite problem med svake, tynne striper over skjermen når jeg kjører, men skal prøve å bli kvitt det med litt bedre kabel.

Kanskje det må skjermes bedre.

Ein anna ting eg savner er DVD spiller. CarX har ikkje støtte for dette så vidt eg veit.

Jepp, det skulle vært støtte for det...får håpe de utvikler CarX videre. Men det har jo ikke kommet noen ny versjon siden November 2006...så ikke vet jeg.

Er sjølvsagt uaktuelle å klyppe i orginal kablinga.

Helt enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...