TommyL Skrevet August 29, 2007 Share Skrevet August 29, 2007 Det jeg har i bilen nå: VoomPC kabinett: 7-800 Kr (finnes flere kabinetter, dette ser ut som en forsterker) M2-ATX DC-DC strømforsyning 160W: ca 900 Kr (noe billigere fra utlandet) VIA Epia EN15000G mini-ITX hovedkort (inkl CPU): ca 1600 Kr Minne: Tja, ble det ikke rundt 300 Kr for 1 GB tro? Harddisk: 2.5" SATA 160 GB ca 800 Kr TAPE forforsterker (hvis behov): 45 Euro ( http://www.shop.ac-services.eu/product_ ... cts_id/141 ) Resler's IBUS interface: 40 Euro+ frakt ( http://www.reslers.de/ ) Dette blir hva, ca 5000 Kr? Så kommer diverse kabler, overganger og originale BMW connector pins ( til å bruke i pluggene til videomodul og radiomodul slik at du unngår å kutte kabler. P/N 61130005197) i tillegg. Vær oppmerksom på at hvis du ikke har videomodul (TV) i bilen, må du ha en ekstra boks. Dette står det mer om på CarX forumet, www.carx.dl.am. Dette var det eneste alternativet for meg, siden det var uaktuelt å bytte ut originalskjermen. Med CarX ser det ut som om det er originalt. Finnes også etpar andre alternativer der ute, bl.a. Varan, men har ikke kikket noe på det. Dette koster noen kroner, mens CarX er gratis. Endel arbeid å installere, men absolutt å anbefale hvis du har tid og lyst. Her er forresten en liten demonstrasjon: Kan også lastes ned og testkjøres med vanlig mus og tastatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet August 29, 2007 Share Skrevet August 29, 2007 Stillig oppsett du har her TommyL. Har testa ein del med CarX eg også. Får du skjermbilde til å passe 100% på orginal skjermen? På min så passer ikkje bilde heilt. Det er eit par millimeter feil på eine sida. Har prøvd å justere bilde possisjon, men får det ikkje til å passe. Eg bruker ei bærbar PC med S-video utgang som går inn på ein overgang til compositt video og som igjen går inn på TV modulen. Har prøvd både med 640x480 og 800X600. Skjermkortet er sett til NTSC. Lurte på om det kanskje er den overgangen frå S-video til Compositt som gjer det. Skal prøve å få testa med ein VIA EPIA kort for å sjå om det funker bedre. Ein anna ting eg savner er DVD spiller. CarX har ikkje støtte for dette så vidt eg veit. Eg har koble ibus adapteret inn på eit TV-free adapter som eg har. På den måten fekk eg kobla det til utan å gjere noko med den orginale kablinga. Er sjølvsagt uaktuelle å klyppe i orginal kablinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet August 29, 2007 Share Skrevet August 29, 2007 Får du skjermbilde til å passe 100% på orginal skjermen? På min så passer ikkje bilde heilt. Det er eit par millimeter feil på eine sida. Har prøvd å justere bilde possisjon, men får det ikkje til å passe. Eg bruker ei bærbar PC med S-video utgang som går inn på ein overgang til compositt video og som igjen går inn på TV modulen. Ja, det blir helt perfekt her. Bruker 800x600, Compositt TV-OUT til videomodul, NTSC. Justerte så nær jeg kom i XP, og resten med CarX. Jeg har et lite problem med svake, tynne striper over skjermen når jeg kjører, men skal prøve å bli kvitt det med litt bedre kabel. Kanskje det må skjermes bedre. Ein anna ting eg savner er DVD spiller. CarX har ikkje støtte for dette så vidt eg veit. Jepp, det skulle vært støtte for det...får håpe de utvikler CarX videre. Men det har jo ikke kommet noen ny versjon siden November 2006...så ikke vet jeg. Er sjølvsagt uaktuelle å klyppe i orginal kablinga. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Her er mitt system: Lagde meg DIY aux-input. Så slipper en å bruke forforsterker på tape-in. Dessuten har jeg ikke tape heller... Bruker CIS-IBUS adapter fra www.ac-services.eu for integrering i IBUS'en. Til oppdatering bruker jeg VNC-viewer og kobler meg til pc'en i bilen med laptopen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 du kan også kjøpe et relekort som du kobler til pc`en.. så kan du styre vinduer,takluker og det meste elektrisk på bilen bare med og trykke på en følsom skjerm feks.. mulighetene er mange.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Hvor får du tak i et sånt relekort da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Hva trenger en for å ta inn dvd på den orginale bmw-tvn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå