Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha mye trøbbel med turtelleren min bestemte jeg meg for ta ut hele greia og kikke på selve kretskortet. så at det hadde irret en del steder og skrapet dette forsiktig vekk. tok i tillegg å sprutet lett over med elektrospay.

Etter dette sluttet absolutt alt å fungere utenom motorvarme-måleren. Bensinlampa lyser selvom jeg har full tank. speedometeret fungerer ikke, samme med turteller og forbruksmåler.

kan dette tyde på at speedometeret har tatt kvelden?

isåfall, må jeg ta et speedometer fra en 318is ( er dette jeg har), eller fungerer det også å ta fra andre modeller?

var en tur på skroten i dag og fant ingen is`er, men fant en coupe med et speedometer som gikk til 240. is`en sin går til 260. fungerer dette på min bil, selvom det "bare" går til 240 km/t?

På forhånd takk for alle svar

Skrevet
Etter å ha mye trøbbel med turtelleren min bestemte jeg meg for ta ut hele greia og kikke på selve kretskortet. så at det hadde irret en del steder og skrapet dette forsiktig vekk. tok i tillegg å sprutet lett over med elektrospay.

Etter dette sluttet absolutt alt å fungere utenom motorvarme-måleren. Bensinlampa lyser selvom jeg har full tank. speedometeret fungerer ikke, samme med turteller og forbruksmåler.

kan dette tyde på at speedometeret har tatt kvelden?

isåfall, må jeg ta et speedometer fra en 318is ( er dette jeg har), eller fungerer det også å ta fra andre modeller?

var en tur på skroten i dag og fant ingen is`er, men fant en coupe med et speedometer som gikk til 240. is`en sin går til 260. fungerer dette på min bil, selvom det "bare" går til 240 km/t?

På forhånd takk for alle svar

ossen problem hadde du med turtelleren? har problemer med den selv men skjønner ikke hva som er feilen.. den henger seg etter fra 3,5-4 ca og til 5 også går den fint resten til 6,5

fint om du har no forslag.. hvis det var samme problemet du har

Skrevet

Når du skrapa på printkortet, sikker på at du kun skrapa vekk irr? sikker på det er kontakt enda? Høres snedig ut så lenge alt av sikringer er intakt.

Skrevet

Finn fra en annen 4 sylindra, og sjekk at kontaktene er de samme, så går det sikkert bra. Jeg tipper at den du fant med 240 er en slik.. (316/318).

Skrevet

er ingen firmaer som reparere instrumenta vel?

mitt driver å slår seg av- kun målerene ikkje lyset.. kjem på å av.

å eg har Alpina instrument e36 å vil helst ikkje skrote det med eingang:)

er det noen VDO bokser som kan gjere feilen?

Skrevet
Finn fra en annen 4 sylindra, og sjekk at kontaktene er de samme, så går det sikkert bra. Jeg tipper at den du fant med 240 er en slik.. (316/318).

Flotte greier =) skal teste det ut

de på skroten sa nemmelig at det ikke funka.

Skrevet

Kan ikke garantere noe her, men så lenge det er 4 syl får du ihvertfall riktig turteller. Og er kontaktene ellers de samme, så burde det jo ikke være noe problem? Er vel bare å prøve. Tar jo et halvt minutt å bytte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...