Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en Bmw 320i touring som det er nylig er kommet vann i. Det er kun vått under mattene bak og litt foran på sjåførsiden. Har takluke på bilen, og noen mener at kanalene til den kan være tett. Står bilen i bake, er det den siden som står nedover som blir våtest. Noen som har noen tips?

Mvh

Marius

Skrevet

Der har du synderen. Tips: bruk butyl tettesmasse mellom dør og plast, ikke sikaflex, silikon e.a...

Skrevet
Der har du synderen. Tips: bruk butyl tettesmasse mellom dør og plast, ikke sikaflex, silikon e.a...

Tok av dørpanelene i dag, alle "Plasten" på baksiden var løs på alle dørene, der den var mest løs var det mest vann på gulvet å. Brukte sikaflex, snakket med verkstedsmester på BMW på Kokstad som sa at det var det de brukt, og fungert utrolig bra.

Skrevet

Hva bruker dere til å tørke opp gulvmatten med? jeg har skrudd ut fremsetene og løftet matten godt opp, sitter kun fast fremfor pedaler og under girstang deksel.

Var innom biltema og kjøpte en cupevarmer som virket ganske bra til dette.

Noen andre tips?

Skrevet

Jeg har også fuktighet i min bil, e36 compact, det er på gulvet ved baksetet. Takluke dreneringa er ikke tett, har tetta (med tech 7) den plast/skum tingen bak dørpanelene etter tips fra bmw, det var litt løst på den ene siden, det er våtere på den ene siden enn den andre. Har ikke fått tørke ordentlig opp enda så har ikke finni ut om det var det som gjorde det eller om det er noe annet...

Skrevet

Først så sørger du for at bilen står tørt når du begynner.

Skaff deg to fuktoppsugere av typen de bruker i båt. koster rundt en hundrings pr.stk. Kjøpes på ei båtsjappe. Kan også bruke en bleie ! ja du leste riktig. Pampers - Libero spiller ingen rolle. Anbefaler det som er beregnet for båt. En foran og en bak. Sikkert ikke dumt med en i bagsjerommet heller.

La stå i 24 timer.

Er du uheldig så blir du sjokka over det som blir oppsamla.

Lån deg en byggtørker. Åpne ett vindu på gløtt (ca 10 cm) og der kjører du inn ledningen. Når setene er ute så er jo det et glimrende utgangspunkt. Bygg opp i baksetet (hvis du ikke tok ut det også)slik at den står plant og ikke ned på setet. Sørg for at det kommer nok luft inn fra baksiden.

La den stå på i en 7-8 timer under kontroll. Gjorde dette i en Audi en gang.

Helt utrolig resultat.

Så er utfordringen. Hvor leker det. det er nok lurt å vite før du begynner. Da tetter du når du er ferdig istedenfor å starte tørking på nytt...

Lykke til.

Skrevet

For meg er det bare et problem at selv om den ene greia i den ene døra var litt løs, så er jeg ikke 100% sikker på at det var der vannet hat kommet inn.

Skrevet
For meg er det bare et problem at selv om den ene greia i den ene døra var litt løs, så er jeg ikke 100% sikker på at det var der vannet hat kommet inn.

Jeg har en e36 touring då, der av all "plast" i dør løsnet både oppe og nede. teppet er 90% tørt nå, så tenker eg monteret inn igjen delene og seter nå. finner ut neste gang det regner om det kommer vann inn. har jo faktisk vasket bilen med høytrykkspyler etter eg tettet dørene, og kunne ikke se at det kom noe vann inn da. så tror det er tett nå, men må bare vente å se.

Jeg bruker cupe varmer, tørker sykt bra opp.

Skrevet

Bare et raskt spørsmål. Tok ut setet på passasjer siden, og tok av en kabel under, nå etter jeg tok det ut lyser det en lampe på panelet under turtalsmåler noe om airbag. må jeg ta av polene på batteriet og nullstille det får at det skal gå av, lyser kontinuerlig nå.

Skrevet
Bare et raskt spørsmål. Tok ut setet på passasjer siden, og tok av en kabel under, nå etter jeg tok det ut lyser det en lampe på panelet under turtalsmåler noe om airbag. må jeg ta av polene på batteriet og nullstille det får at det skal gå av, lyser kontinuerlig nå.

Trikset er vell å ta av minus polen å la den være av i 30 min. Funker ikke dette så må det vell nullstilles hos en BMW forhandler (om du ikke har diagnose utstyr selv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...