Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tøft prosjekt. :)

Noen spesiell grunn til overgang fra Nissan til BMW?

Interessant spørsmål. Hmm, nei jeg er vell bare lei av og knekke kasser. Rast 5 kasser. Men den siste hold etter jeg fikk spons på Olje fra Omega aka Norsk Industri olje. 75w-140 Omege 909E race olje. Da holdt kassa på superstage på gardemoen. Dette blir vell og banne i kjærka, men jeg personlig syntes s14a`n med det gromme understellet jeg hadde var langt bedre og kjøre, drifte og styre enn BMW`n. Bmw`n har jo også fått D2 coilovere, alu foringer, delphin foringer i fremre bærearmer osv, men kan fremdeles ikke sammenlignes. Altfor nærvøs i rævva iforhold til nissanen, men vi får se hva litt mere motor samt oppsett av understellet kan hjelpe litt.

Skrevet
D2 coiloveres`. har du troenpå det? tenker på kvaliteten osv?

har sitt litt på dem selv men ble advart :S

hvor blir de laget?

De fungerer utmerket. Det er K-sport som lager D" og K-Sport er fra UK. Men finnes det noe som det ikke står MADE IN CHINA på lengre da? Tom. Turbonetivs blir laget i china nå!

Skrevet

De fungerer utmerket. Det er K-sport som lager D" og K-Sport er fra UK. Men finnes det noe som det ikke står MADE IN CHINA på lengre da? Tom. Turbonetivs blir laget i china nå!

Siden de blir laget i UK så regner jeg ikke med det er TUV papirer på dem? :(

hvor kjøpte du dine og til hvilken pris?+ er det justerbart både framme og bak?

Skrevet

Siden de blir laget i UK så regner jeg ikke med det er TUV papirer på dem? :(

hvor kjøpte du dine og til hvilken pris?+ er det justerbart både framme og bak?

Jeg har importert dem selv. koster ca 5-6000. Og ja, man har justerbar camber foran samt høyde og kompressjon foran og bak.

Skrevet

Da har jeg fått gjort litt igjen. Har blitt en del kjøring av crossern samt noen late dager :)

Syl. 1-6 på grenerøret er nå tilpasset og sveiset sammen. Nye motorfester i alu, er på plass og turboen har blitt montert slik at grenerøret kan bygges ut i fra den.

DSC00386.jpg

DSC00387.jpg

DSC00389-1.jpg

DSC00390.jpg

DSC00391.jpg

DSC00392.jpg

DSC00388.jpg

Skrevet
Tøft prosjekt. :)

Noen spesiell grunn til overgang fra Nissan til BMW?

Interessant spørsmål. Hmm, nei jeg er vell bare lei av og knekke kasser. Rast 5 kasser. Men den siste hold etter jeg fikk spons på Olje fra Omega aka Norsk Industri olje. 75w-140 Omege 909E race olje. Da holdt kassa på superstage på gardemoen. Dette blir vell og banne i kjærka, men jeg personlig syntes s14a`n med det gromme understellet jeg hadde var langt bedre og kjøre, drifte og styre enn BMW`n. Bmw`n har jo også fått D2 coilovere, alu foringer, delphin foringer i fremre bærearmer osv, men kan fremdeles ikke sammenlignes. Altfor nærvøs i rævva iforhold til nissanen, men vi får se hva litt mere motor samt oppsett av understellet kan hjelpe litt.

BMW'en burde kunne bli minst like bra å kjøre.

Hva er delpin foringer og hvor får man kjøpt de?

Skrevet

En ting jeg ikke helt har fått med meg enda; Noen sier grenrørene må være delt mot motorblokken pga utvidelse ved oppvarming, men ser mange som i dette tilfellet har dem som et helt stykke...?

Hvorfor gjør man forskjellig? Det går egentlig bra, det er bare noen som tror det ikke gjør det?

Skrevet
heftig prosjekt du holder på med...

du må legge ut masse bilder her da er artig med slike prosjekter;)

lykke til vidre;)

Takker, Skal legge ut masse bilder underveis. Er ikke mange som har bygd turbo frem og opp. Mått kappe vekk halve fjærtårnet. Det skal selvfølgelig sveises om og forsterkes igjen. Kun en kompiss av meg som jeg vet om som har bygd toppmontert på E36. En helvette trang jobb, spes vanskelig og få plass til 3.5" downpipe ned i bakant med wastegaten montert opp.

Kanskje ikke så vanlig i Norge enda med topp montert turbo i E36, men i Sverige går det noen av dem.

238.jpg

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... c2d414eeb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...