Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har vært en mindre kreativ dag, men jeg har bare vært i garasjen et par 3 timer. Fått skrudd fast SM4`n samt 500 boksen. Relèr og sikringsboks.

Laget vann rør som skal monteres med silikon-jointer i hver ende. Dette skal selvfølgelig poleres opp ;)

60.jpg

61.jpg

62.jpg

63.jpg

64.jpg

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Fy faen den bilen din blir rå! Og takker igjen for gammelmotoren din :P

Men skulle hatt en blåsemaskin jeg og :)

Jau, fikk fuelcellen idag. Må enten lage større brønn for og få plass til den eller så må jeg korte inn tanken.

Var på kurs hos GIK turbo i kongsberg idag via jobben. Fikk med meg en Garrett GT4088 850hk turbo hjem som jeg skal bremse med sammen med turboneticsen. Garrett GT turboen er dobblet kulelagret mens neticsen min er glide lagret, og de hevnder den vil spinne igang 1000omdr før neticsen. Så det blir artig og se.

Til deg Bimmå: Marchell hos gik mente grenerøret mitt var ypperlig. Det er mer enn grovt nok til 850hk pluss at røret fra sammenføyingen IKKE skulle være tykkere enn de tre som går til en pga hastighets tap på eksosen. Dessuten tenner bmw motoren annen hver på sylinder 123 og 456. Derfor vil kun en sylinder avgi eksos til T-4 flensen samtidig.

Skrevet

hehe, du må tåle litt konstruktiv kritikk da mann. herregud. ønsker deg lykke til.... er vell en grunn for att du legger ut prosjektet ditt på nett, er vell for å få skryt og kritikk, da må du tåle det.ellers så syns jeg det ser veldig bra ut, stå på. med tanke på manifolden din så må du huske att det ikkje er en disel motor, du skal vell varve opp mot 8000rpm håper jeg, og da skjer ting veldig fort,eksos pulsene fra hver eksos port vil da pulse veldig fort og da vil det uansett oppstå baktrykk, og med denne manifolden vil du da få turbulens ,noe som ikkje er ønskelig,men att det fungerer er det over hode ingen tvil om,men leste att du hadde fått det lagd tilnermet "optimalt", det var det jeg reagerte på, for det er det ikkje.

Skrevet
hehe, du må tåle litt konstruktiv kritikk da mann. herregud. ønsker deg lykke til.... er vell en grunn for att du legger ut prosjektet ditt på nett, er vell for å få skryt og kritikk, da må du tåle det.ellers så syns jeg det ser veldig bra ut, stå på. med tanke på manifolden din så må du huske att det ikkje er en disel motor, du skal vell varve opp mot 8000rpm håper jeg, og da skjer ting veldig fort,eksos pulsene fra hver eksos port vil da pulse veldig fort og da vil det uansett oppstå baktrykk, og med denne manifolden vil du da få turbulens ,noe som ikkje er ønskelig,men att det fungerer er det over hode ingen tvil om,men leste att du hadde fått det lagd tilnermet "optimalt", det var det jeg reagerte på, for det er det ikkje.

Tåler kritikk for all del, men kom ikke og se det ikke fungerer og tilsvarer hageslanger!

Skrevet

Her er noen bilder av ymse turboen fra kurset hos GIK. Alt fra 1200hk GT42 snurre til Smart 700cc mini turbo.

Tatt litt bilder av noe som er gjort med understellet. Mere kommer.

80l Alu fuelcell med 90Ohm tank måler, skumbunn og skvalpe skott selges ny i eske. 2000,-

Noen bilder av den Ny Garrett GT4088 Snurra mi :twisted:

1200HK GT42 med 6" innsug og 5" eksos:

70.jpg

1200hk V.S 80hk:

701.jpg

Hele spektret fra 70hk-1200hk:

702.jpg

MIN MIN MIN :twisted:

703.jpg

708.jpg

Med 1/2" pipe i 4,5" innsuget:

707.jpg

Delrin bakrebærearm foringer:

706.jpg

Turner motorsport stabstag:

705.jpg

Turner motorsport alu foringer i bakramma:

704.jpg

Alu cella. SELGES 2000,-

709.jpg

Skrevet
Hvilket kurs var dette? Og hva jobber du med siden du var der? litt nyskjerrig :whistle:

Jeg er butikksjef på Mekonomen Drammen AS. Jeg er forhandler av Garrett, Tial, TurboXs, K&N, Greenfilter mm. Derfor var jeg på et teknisk kurs hos GIK. Fikk ut på oppbygging, sammensetning og litt teknisk og data rundt en turbo. Samt litt info i nyteknologi på turbo fronten.

Skrevet

Idag har jeg vært hos Eiker Automasjon som skal CNC kjøre ny front til motoren min. Et vanos erstatter deksel. Det skal lages i Alu. og freses M3-Power i fronten.

Også vært og tegnet litt på utløselager holder til Tilton utløselageret.

Skal sveise i 8x 1/8NTP nippler på grenerøret imorgen for EGT sensorer samt levere grenerøret og vann retur røret til Elektropolering imorgen. Da ser det tilnærmet forniklet ut, og får en gyllen, grom og gjavn farge når det blir opphetet samt glødeskall og innv. sveiseforurensninger etser bort.

Her er et bilde eksempel av før og etter på rustfritt.

electro_Polish_-fr.jpg

electro_Polish_-etter.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...