mcfire Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Kunne noen gitt meg en grundig beskrivelse på hvordan dette utføres? Bilen er en e36 320i sedan 1996 modell. Det er på venstre tåkelys foran som må skiftes. Jeg så i instruksjonsboka at man måtte stikke en skrutrekker inn i et hull ved bremseluftinntaket til siden for tåkelyset. Så skulle glasset falle ut... Men det gjør det ikke. Jeg stikker nå skrutrekkern inn, kan se glasset beveger på seg, men virker sitte ganske bra. Er det noen retning jeg skal bøye eller? Jeg ser forresten 2 hull der, ett nede og ett oppe. Noen lure tips om hvordan jeg skal få ut det glasset, slik at jeg får skiftet pæra?
snes Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Kunne noen gitt meg en grundig beskrivelse på hvordan dette utføres?Bilen er en e36 320i sedan 1996 modell. Det er på venstre tåkelys foran som må skiftes. Jeg så i instruksjonsboka at man måtte stikke en skrutrekker inn i et hull ved bremseluftinntaket til siden for tåkelyset. Så skulle glasset falle ut... Men det gjør det ikke. Jeg stikker nå skrutrekkern inn, kan se glasset beveger på seg, men virker sitte ganske bra. Er det noen retning jeg skal bøye eller? Jeg ser forresten 2 hull der, ett nede og ett oppe. Noen lure tips om hvordan jeg skal få ut det glasset, slik at jeg får skiftet pæra? Hei Ene hullet er for å justere høyden på grøftelyset. I det andre hullet stikker du inn skrujernet og treffer en "tapp" som løser ut grøftelyset. Bruk en lommelykt så ser du hvilket hull. Det skal ikke være nødvendig å bruke mye makt for å lure ut lykta.
mcfire Skrevet August 29, 2007 Forfatter Skrevet August 29, 2007 Øverste eller nederste hull for å få ut lykta?
mcfire Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Nå har jeg prøvd noen forskjellige skrujern... men tør ikke trykke til for hardt. Jeg får forbasket meg ikke ut den lykta. Irriterene... Hva gjør jeg feil?? Skal jernet vris i noen retning eller?
-Anders- Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 skal ikke vris noen vei. du skal bare treffe en tapp som dytter selve lykta ut. bare prøv deg frem med en smal og tynn trekker.
Superbeetle Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 btw så syntes iallefall jeg at dette er vanskelig å få til på M-fangeren..
mcfire Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 skal ikke vris noen vei. du skal bare treffe en tapp som dytter selve lykta ut. bare prøv deg frem med en smal og tynn trekker. Hvor i all verden sitter den tappen...ser man den når man titter inn i hullet??
Ballder Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 skal ikke vris noen vei. du skal bare treffe en tapp som dytter selve lykta ut. bare prøv deg frem med en smal og tynn trekker. Hvor i all verden sitter den tappen...ser man den når man titter inn i hullet?? Hjelper deg kanskje ikke mest, men den rød prikken inne i ringen er der du skal treffe/trykke inn.
-Anders- Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 istedet for å bruke en skrutrekker, som kanskje er for stor for sprekken den skal inn i, så bruk en sånn alu-pinne til cd spilleren, eller noe annet flatt og langt. Evt så kommer du til lykta fra undersiden. Mulig du må demontere dekselet under motoren hvis du har det. Da ser du ihvertfall hvordan ting fungerer, og det blir som en lek neste gang du skal ut med lykta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå