Gå til innhold

Her er grunnen til hvorfor du ikke skal bruke powerfilter


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med min 540ia siden jeg kjøpte den i Mai. Problemet var at den gikk i nødprogram (girkassa låser seg i fjerde gir), og den dro omtrent ikke noen ganger da jeg startet den opp. Jeg har hørt med mange forskjellige, og prøvd ut massevis av ting, men fikk det ikke til å bli bedre. Til slutt ga jeg opp, og leverte den på verksted. Han fant ut av det, og det var powerfilteret som gjorde det faktisk! Helt utrolig rart at et filter kan gjøre det, men det gjorde det altså. Jeg har nå på original filter, og bilen går aldri i nødprogram lengre, drar mye bedre, girer faktisk finere, hører den fine motorlyden mye bedre og starter faktisk enda fortere enn før.

Så jeg annbefaler folk å holde seg unna powerfiltre. Alltid best med originalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk merket jeg det motsatte angående motorlyd. Nå har aldri min låst seg i nødprogram så det vet jeg ingenting om, og ikke har jeg mye erfaring heller. Men synes det var litt merkelig at et powerfilter skulle være årsak til alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt av det jeg også vil ha svar på. For jeg nekter nesten å tro at et filter har "skylda" for dette. For meg høres det ut som noen sensorer som ikke gjør jobben sin.

Prøv med et annet konfilter og test.

Det går flere M60 motorer i Norge med konfilter, uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en tempratur føler inni luftfilterboksen orginalt.(hvertfall på M50) Kan kanskje ha noe med at denne ikke får målt av riktige verdier til hjernen. ikke vet jeg. Min henger løst i slangene som går fra innsuget, merket ikke noe forskjell.

Har også hørt at oljefilmen fra kan legge seg på trådene på lmm, som kan kødde det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjer særlig på en bil med masse måler, og hvis filteret er nyoljet.. trenger ikke være akkurat det men.. det legger et belegg der så den får ikke rette verdiene sa en mekaniker til meg for en stund siden angående en kompis sin bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyere biler er det en form for "carbonfibre/tråder" inne i LMM`en.

Det sies at disse ikke liker filtere som må oljes ved jevne mellomrom.

Ettersom denne oljen legger seg på fibrene/trådene.

Dette kan føre til at LMM`en faktisk kan bli så ødelagt at den må byttes.

Dette var det en kjøretøylærer på en videregående skole som lærte meg, så går utifra de vet hva de snakker om.

Man kan såklart bruke filtere uten olje, men de samler ikke opp smusset like bra.

Har man luftmengdemålere med aluminium/stål- "spjeld", hvilket spesielt eldre biler har, så kan man bruke hvilket filter som helst.

På min BMW som jeg har et forholdsvis stort filter har jeg ikke hatt noe problem i det heletatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...