325icab_88 Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 Skal hente en 02 turbo til helgen Denne er utstyrt med t3 cosworth turbo, stor IC, dump, bredbåndslambda og KMS datasprut Det er jo 170hk originalt i disse, men har hørt at disse motorene skal være skuddsikre? Smidd innmat? Hvor mange holdbare gamp er det mulig å hente ut med dette oppsettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ac turbo Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 hei.gikk en 02 i tromsø for ca 12årsia som va på over 400hk.vet ikke ka som var gjort med denne,men gikk som fan.aksa fra 900ccm mc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Share Skrevet August 30, 2007 hei.gikk en 02 i tromsø for ca 12årsia som va på over 400hk.vet ikke ka som var gjort med denne,men gikk som fan.aksa fra 900ccm mc 400 gamp i en 02 må nok ha gått bra Noen som vet hva dette oppsettet klarer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet August 30, 2007 Share Skrevet August 30, 2007 En original 02 Turbo du skal hente, eller er den ombygd? se på bmwccn.no/02classic . Folka der har peiling! Seriøst peiling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Share Skrevet August 30, 2007 Det er en ombygd 2002 Alle delene er hentet fra en 02 turbo som ble solgt ny i Norge og vraket. Får høre litt med gutta i classic klubben ja Edit: Bilen er også godkjent ombygd til 02 turbo i vognkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 Det er en ombygd 2002 Alle delene er hentet fra en 02 turbo som ble solgt ny i Norge og vraket. Får høre litt med gutta i classic klubben ja Edit: Bilen er også godkjent ombygd til 02 turbo i vognkort Det er bra. Trodde du skulle videreføre av-originalisering av en original 02 turbo Uansett så er stooor turbo tingen, bare for å få den klassiske lag'en. Den som står på Autodb i oppland? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Share Skrevet August 31, 2007 En original turbo skulle forblitt original Den klassiske lag`en er ikke veldig kjørbart Sitat: Dette betød at når turbotrykket kom på rundt 4000 omdreininger så var det lurt å ha rettet inn bilen dit man skulle, for å unngå at man kom fram før seg selv. Den som står i oppland ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02turbo Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Det oppsettet du beskriver er veldig likt det jeg kjører med, og jeg bremsa 250 hk på rulle. Med så liten turbo blir jo bilen veldig kjørbar allerede ved lavt turtall. Min begynner å lade allerede ved 2400rpm. Jeg tror ikke du får noe særlig glede av mer enn 300hk i en '02 uten å gjøre en masse forsterkinger i understellet. Jeg syns ihvertfall jeg har nok å ta av foreløpig, og understellet har holdt til nå. Du finner litt info om oppsettet mitt her: http://www.2002turbo.com/02engine.htm og et bilde av motorrom: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå