BMWE34 Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 Jeg har en liten plan om å prøve og bygge en RCN u/2,4 motor. Alltså må motorvolumet være 2399ccm. Passer b25 toppen på b23 blokka? Noen som kan regne ut hva vill volumet bli med b20 veiv i b25 blokka? Grunnen til at jeg tenkte prøve med m20 motor er for at jeg har en del m20 motorer stående. Noen som vet hvilke m20 topper og innsprut som er mest effektive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 885 toppen er vel den som flower best orginalt, den satt vel på m20b25. b25 toppen passer på b23 blokka ja, bruker du da styringa fra en b25 motor(motronic), blir det vel så effektivt det kan bli på disse orginale delene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 Skal passe sammen det. M20B23 og M20B25 blir levert med samme blokka.. Så det skal passe sånn sett.. Edit; Var visst noen sekunder for sein med svaret mitt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Share Skrevet August 31, 2007 Greit å få det bekreftet fra flere! Har vertfall en 885 topp liggende. Hva er forskjellen på denne iforhold til de andre b25 toppene? Hvilken motronic er best? Før eller etter 87mod. Mulig jeg bruker forgassere, er motronic best da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 Motronic etter 87 er vell et helt topp alternativ Da denne er versjon 1.3 etter hva jeg husker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Share Skrevet August 31, 2007 Motronic etter 87 er vell et helt topp alternativ Da denne er versjon 1.3 etter hva jeg husker.. Straks flere alt av girkasser da vertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 Sorri, den skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 fordi at motronic etter 87 ikke har følerene på girkassen og da kan du velge og vrake i girkasser som passer på blokken, og slipper å tenke på følerene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Skal passe sammen det. M20B23 og M20B25 blir levert med samme blokka.. Så det skal passe sånn sett..Edit; Var visst noen sekunder for sein med svaret mitt:P b23 og b25 er jo ikke lik i boringa.. alt er likt utenom boringa, så har vel b23 80mm bor og b25 84mm bor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 1, 2007 Share Skrevet September 1, 2007 Skal passe sammen det. M20B23 og M20B25 blir levert med samme blokka.. Så det skal passe sånn sett..Edit; Var visst noen sekunder for sein med svaret mitt:P b23 og b25 er jo ikke lik i boringa.. alt er likt utenom boringa, så har vel b23 80mm bor og b25 84mm bor? M20B20 har 80-80.01 mm, B25 har 84-84.01, om jeg ikke husker helt feil. Egentlig heter vell blokka på 323 B25. Dette husker jeg ikke helt om stemmer, men 885 topp passer på 323 blokk ivartfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet September 1, 2007 Forfatter Share Skrevet September 1, 2007 Noen som husker slaglengda på m20 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet September 6, 2007 Forfatter Share Skrevet September 6, 2007 Ventilene kommer jo veldig nærme sylinder veggen da hvis man bruker 885 toppen på b23 blokka! Ingen som har prøvd dette i praksis? Lurer fremdeles hva slagvolumet blir med m20b20 veiv i m20b25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 2,2 ltr får du med 320 veiv i 325. Med 2,3 veiv er det 2.6 og eta diesel 2.7. For å få akkurat 2.4 må du bygge på 323i bunndelen og borre opp til ønsket volum. Toppen har ingenting å si på slagvolum,så hvis du skal bruke 885 toppen så må du plane veiva til ønsket komp forhold samt nye ventil groper i stempla. Uansett blir det custom stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 Da lærte jeg noe nytt idag og da! Trodde 2,3 og 2,5 hadde samme veiv. "Plane veiva til ønsket komp"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 Hva blir volumet med diesel/eta veiv i b23 blokka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå