Gå til innhold

m20b23 blokk + m20b25 topp = sant?

BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten plan om å prøve og bygge en RCN u/2,4 motor. Alltså må motorvolumet være 2399ccm. Passer b25 toppen på b23 blokka?

Noen som kan regne ut hva vill volumet bli med b20 veiv i b25 blokka? Grunnen til at jeg tenkte prøve med m20 motor er for at jeg har en del m20 motorer stående.

Noen som vet hvilke m20 topper og innsprut som er mest effektive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få det bekreftet fra flere!

Har vertfall en 885 topp liggende. Hva er forskjellen på denne iforhold til de andre b25 toppene?

Hvilken motronic er best? Før eller etter 87mod. Mulig jeg bruker forgassere, er motronic best da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal passe sammen det. M20B23 og M20B25 blir levert med samme blokka.. Så det skal passe sånn sett..

Edit; Var visst noen sekunder for sein med svaret mitt:P

b23 og b25 er jo ikke lik i boringa.. alt er likt utenom boringa, så har vel b23 80mm bor og b25 84mm bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal passe sammen det. M20B23 og M20B25 blir levert med samme blokka.. Så det skal passe sånn sett..

Edit; Var visst noen sekunder for sein med svaret mitt:P

b23 og b25 er jo ikke lik i boringa.. alt er likt utenom boringa, så har vel b23 80mm bor og b25 84mm bor?

M20B20 har 80-80.01 mm, B25 har 84-84.01, om jeg ikke husker helt feil.

Egentlig heter vell blokka på 323 B25.

Dette husker jeg ikke helt om stemmer, men 885 topp passer på 323 blokk ivartfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,2 ltr får du med 320 veiv i 325.

Med 2,3 veiv er det 2.6 og eta diesel 2.7. For å få akkurat 2.4 må du bygge på 323i bunndelen og borre opp til ønsket volum.

Toppen har ingenting å si på slagvolum,så hvis du skal bruke 885 toppen så må du plane veiva til ønsket komp forhold samt nye ventil groper i stempla. Uansett blir det custom stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...