Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har søkt litt, men finner ikke helt samme problem (mulig jeg er blind også, hehe)

Forbruksmåleren på bilen min sliter litt, den står enten stille på 0, eller fyker ut av syne.... når jeg har kjørt en god stund virker den plutselig... :-s

Speedometer, turteller og resten av instrumentene fungerer som normalt

Noen som vet? Lekasje eller dårlig kontakt noen plass?

Skrevet

kan være dårlig kontakt på fartsgiveren på bakakselen kanskje? Forbruksmåleren er jo avhengig av hjulenes faktiske fart over veien, men jeg vet ikke om den får det fra speedometeret eller bakakselen.. Vindusviskeren blir også kødden hvis denne er gåen.. (På intervall)

Skrevet

den skal vel forsvinne helt opp når den står og går på tomgang? eller i det man kjører igang, så fort man er i vanlig kjøring med bilen vil den vise forbruket?

vartfall sånn alle mine har vært

Skrevet

min og går til topp når jeg starter den:P men trur den er litt klikk fordi den går til 1,6ca når jeg gir full gass. og noen andre ganger går den til 2.0 ca.. det er jo en 316 så skal vel ikke gå no lengre på forbruksmåleren? siden det er en 1,6 tenkte jeg på, eller er detta helt feil?

Skrevet

jeg bare spekulerer her, men forbruksmåleren tror jeg kun er målt på gasspådrag, altså hvor langt inn du trykker pedalen. vil tro at det er en slags sensor langs gasswiren. hvis det er sånn at den er grei etter du har kjørt en stund, kan det komme av varmeutviklingen i bilen. mens den henger når bilen er kald. mulig dette kun er logisk i hodet mitt :roll:

Skrevet

den måles nok ikke på gasspådrag nei.. da har den ikke gått opp på tomgang ;)

vegard18: 1,6 liter motor er ikke det samme som 1.6 på mila nei ;-)

men tilbake til min case.. hvis det er gasspjeldsensor, hvorfor funker det når jeg har kjørt et stykke?

Hva koster det evt å få fiksa den?

Skrevet

denne fartsgiveren på bakakselen ...... er det den som gir signaler til vindusviskerne ? hvor sitter denne giveren og hvordan ser den ut ? eller er den gjemt inni systemet ?

Skrevet

men tilbake til min case.. hvis det er gasspjeldsensor, hvorfor funker det når jeg har kjørt et stykke?

ok hehe.. nei var det jeg lurte på men da skal den måle for fult da? med full gasspådrag?

Skrevet

ok hehe.. nei var det jeg lurte på men da skal den måle for fult da? med full gasspådrag?

ingen som vet?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...