efjeldse Skrevet August 31, 2007 Skrevet August 31, 2007 har søkt litt, men finner ikke helt samme problem (mulig jeg er blind også, hehe) Forbruksmåleren på bilen min sliter litt, den står enten stille på 0, eller fyker ut av syne.... når jeg har kjørt en god stund virker den plutselig... Speedometer, turteller og resten av instrumentene fungerer som normalt Noen som vet? Lekasje eller dårlig kontakt noen plass?
jensemann23 Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 kan være dårlig kontakt på fartsgiveren på bakakselen kanskje? Forbruksmåleren er jo avhengig av hjulenes faktiske fart over veien, men jeg vet ikke om den får det fra speedometeret eller bakakselen.. Vindusviskeren blir også kødden hvis denne er gåen.. (På intervall)
efjeldse Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 Vidusviskeren funker som den skal, speedometeret funker som det skal.....
jensemann23 Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 hmm, går motoren jevnt på tomgang? Kan jo være gasspjeld sensoren som er gåen. Den sitter under spjeldhuset på innsuget. Ta en diagnose og du vil fort se om det er den.
Jesse Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 den skal vel forsvinne helt opp når den står og går på tomgang? eller i det man kjører igang, så fort man er i vanlig kjøring med bilen vil den vise forbruket? vartfall sånn alle mine har vært
Ad|oS Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Den forsvinner rett opp når man står stille ja, men han skriver at den står på 0 eller rett ut av syne til han har kjørt en god stund.
vegard89 Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 min og går til topp når jeg starter den:P men trur den er litt klikk fordi den går til 1,6ca når jeg gir full gass. og noen andre ganger går den til 2.0 ca.. det er jo en 316 så skal vel ikke gå no lengre på forbruksmåleren? siden det er en 1,6 tenkte jeg på, eller er detta helt feil?
opt Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 jeg bare spekulerer her, men forbruksmåleren tror jeg kun er målt på gasspådrag, altså hvor langt inn du trykker pedalen. vil tro at det er en slags sensor langs gasswiren. hvis det er sånn at den er grei etter du har kjørt en stund, kan det komme av varmeutviklingen i bilen. mens den henger når bilen er kald. mulig dette kun er logisk i hodet mitt
efjeldse Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 den måles nok ikke på gasspådrag nei.. da har den ikke gått opp på tomgang vegard18: 1,6 liter motor er ikke det samme som 1.6 på mila nei men tilbake til min case.. hvis det er gasspjeldsensor, hvorfor funker det når jeg har kjørt et stykke? Hva koster det evt å få fiksa den?
Champ Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 denne fartsgiveren på bakakselen ...... er det den som gir signaler til vindusviskerne ? hvor sitter denne giveren og hvordan ser den ut ? eller er den gjemt inni systemet ?
vegard89 Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 den måles nok ikke på gasspådrag nei.. da har den ikke gått opp på tomgang vegard18: 1,6 liter motor er ikke det samme som 1.6 på mila nei men tilbake til min case.. hvis det er gasspjeldsensor, hvorfor funker det når jeg har kjørt et stykke? Hva koster det evt å få fiksa den? ok hehe.. nei var det jeg lurte på men da skal den måle for fult da? med full gasspådrag?
vegard89 Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 den måles nok ikke på gasspådrag nei.. da har den ikke gått opp på tomgang vegard18: 1,6 liter motor er ikke det samme som 1.6 på mila nei men tilbake til min case.. hvis det er gasspjeldsensor, hvorfor funker det når jeg har kjørt et stykke? Hva koster det evt å få fiksa den? ok hehe.. nei var det jeg lurte på men da skal den måle for fult da? med full gasspådrag? ingen som vet?
jensemann23 Skrevet September 7, 2007 Skrevet September 7, 2007 min 1,8liter måler 1,8 på full gass i 5 gir v/ca 100 km/t , eller uansett fart egentlig. Litt mer når motor er kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå