Fliid Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Er denne benisnpumpen en fødepumpe, altså, den kan ikke opparbeide noe ordentlig trykk å trenger dermed en pumpe utenfor tanken for å gi det rette trykk? Har den pumpen i tanken å en 325ix pumpe utenfor tank. (tanken ankom i dag og det var tankarmatur samt bensinpumpe montert allerede) Hadde planer om å sette i en vanlig tankarmatur med retur, men kan jeg bruke oppsett jeg beskrev over så beholder jeg likegjerne pumpen i tanken samt den utenfor.
336mik Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Pumpen i tanken fungerer som en helt vanlig pumpe,og har vanligvis ingen ekstern pumpe til å hjelpe seg,med mindre det er noe spesielt. Tror bmw begynte med dette på midten av 80-tallet.
Fliid Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Hmm, ja, men gjør det noe om jeg har den som er utenpåliggende i tilegg? Slipper endel jobbing med bensinsystemet (begynner å bli nokså lei av problemer med det).. Eventuelt, går det ann og koble ut den i tanken å kun bruke utenpåliggende? Da vil pumpen i tanken kun fungere som ett sugerør ned i tanken (om den ikke fungerer som ett hinder om den er koblet ut elektrisk?) Bruker jeg begge vil det komme trykk inn på den utenpåliggende, vil et være noe problem? Hvor mange bar pumpen i tanken gir er usikkert da jeg ikke vet hvilken motor denne er laget for, men den utenpåliggende gir ett trykk på 3.0 bare (har 0,5) som går i returen siden bensintrykksregulatoren er på 2.5 bar.
336mik Skrevet September 1, 2007 Skrevet September 1, 2007 Det skulle gå helt greit. Evt,kan du ta ut tankpumpe,sette inn tankarmatur fra en med ekstern pumpe,og selge tankpumpa.
Fliid Skrevet September 1, 2007 Forfatter Skrevet September 1, 2007 Det skulle gå helt greit.Evt,kan du ta ut tankpumpe,sette inn tankarmatur fra en med ekstern pumpe,og selge tankpumpa. Har tankarmatur liggende (med tilførsel og retur) fra en 86 modell, desverre fikk jeg den ikke helt nedi (tanken er på 55 L ) så vet det er riktig tank å den skal passe, men klarte ikke få den helt nedi, manglet noen mm. så jeg fikk ikke vridd den rundt så den gikk i lås. Så beholdt tanken slik jeg fikk den. Om det ikke gir meg problemer så er det flott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå