vegard89 Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 hei er det vansklig å bytte regreim på bilen selv.. gjelder en bmw e36 316 93mod takker for svar=)
02 Touring Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Ja og nei. Det er dyrt og gjøre feil. http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf (7mb) En eller annen plass her finner du skifte av reggrem til M40 motor.
vegard89 Skrevet September 3, 2007 Forfatter Skrevet September 3, 2007 ja er det da.. ingen andre som vet?
maurtin Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 ja, fullt mulig å gjøre det selv viss du har rørt en bilmotor før. Ikke spesielt vanskelig, men man må passe på å huske å gjøre alt riktig
Fliid Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Derfor jeg nevnte Haynes.. Men som maurtin sier, er best om man har vært borte i noe motor før.. Hvis største vanskelighetsgrad du har prøvd deg på er å bytte bremseklosser så vil jeg ikke råde deg til å prøve.. Hvis du ikke absolutt vil da:)
Bimmerlars Skrevet September 3, 2007 Skrevet September 3, 2007 Kjøp haynes, ta deg god tid, vær nøye, så går det nok bra! Men, er du sikker på at du ikke har M43 motor? Altså kjededrift. med tanke på at det er en 93 modell
02 Touring Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 DETTE ER EN Haynes bok http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf Hadde dere giddi og se på seksjon 2.10 (side 45/46) Der står det om reggreim skifte på M40
vegard89 Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 Kjøp haynes, ta deg god tid, vær nøye, så går det nok bra! Men, er du sikker på at du ikke har M43 motor? Altså kjededrift. med tanke på at det er en 93 modell er reg-reim helt opp til 95 da begynte di å komme med kjede.. jeg å hadde en anelse om at det var kjede helt til jeg sjekka ut litt på nettet og i no gamle papirer på bilen:P så var det vist reg-reim:P
Towwy Skrevet September 4, 2007 Skrevet September 4, 2007 Kjøp haynes, ta deg god tid, vær nøye, så går det nok bra! Men, er du sikker på at du ikke har M43 motor? Altså kjededrift. med tanke på at det er en 93 modell er reg-reim helt opp til 95 da begynte di å komme med kjede.. jeg å hadde en anelse om at det var kjede helt til jeg sjekka ut litt på nettet og i no gamle papirer på bilen:P så var det vist reg-reim:P Det var kjede i 94 også...
vegard89 Skrevet September 4, 2007 Forfatter Skrevet September 4, 2007 Kjøp haynes, ta deg god tid, vær nøye, så går det nok bra! Men, er du sikker på at du ikke har M43 motor? Altså kjededrift. med tanke på at det er en 93 modell er reg-reim helt opp til 95 da begynte di å komme med kjede.. jeg å hadde en anelse om at det var kjede helt til jeg sjekka ut litt på nettet og i no gamle papirer på bilen:P så var det vist reg-reim:P Det var kjede i 94 også... mulig seint på 94 mod kanskje...men 95 det blir sagt kommer helt ann på ossen motor du har.. mange som har på 92 og.. men da er det helt anen type motor;)
Bimmerlars Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 Kjøp haynes, ta deg god tid, vær nøye, så går det nok bra! Men, er du sikker på at du ikke har M43 motor? Altså kjededrift. med tanke på at det er en 93 modell er reg-reim helt opp til 95 da begynte di å komme med kjede.. jeg å hadde en anelse om at det var kjede helt til jeg sjekka ut litt på nettet og i no gamle papirer på bilen:P så var det vist reg-reim:P Det var kjede i 94 også... mulig seint på 94 mod kanskje...men 95 det blir sagt kommer helt ann på ossen motor du har.. mange som har på 92 og.. men da er det helt anen type motor;) Ja, da er det M42 is-motor. Er forsåvidt bare å se om du har et plastdeksel over registeret eller ikke. Har du det, er det M40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå