Gå til innhold

M50b20 Turbo som Fusker \Henger ved turtall over 3500rpm

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Glømte å tilføye at slangen ut fra turbo falt av en dag og måtte kjøre 2km for å komme meg hjem. kjørte bare i 30kmt å lavt turtall da.

kan da ikke ha noe med det å gjøre at det hyler? etter dette begynte den å hyle. men jeg kjøret ikke mere da. byttet turboslange samtidlig som jeg banket inn gapet på pluggene.så det er 50/50.

Var mest en flåsete tanke om støy i høytalere den stereo turboen. :D

Ikke gjort noen forandringer på innsugs siden heller med tanke på lyden..

Nesten håpløst og "diagnosere" den lyden uten og høre den selv igrunn.

Skrevet
Glømte å tilføye at slangen ut fra turbo falt av en dag og måtte kjøre 2km for å komme meg hjem. kjørte bare i 30kmt å lavt turtall da.

kan da ikke ha noe med det å gjøre at det hyler? etter dette begynte den å hyle. men jeg kjøret ikke mere da. byttet turboslange samtidlig som jeg banket inn gapet på pluggene.så det er 50/50.

Var mest en flåsete tanke om støy i høytalere den stereo turboen. :D

Ikke gjort noen forandringer på innsugs siden heller med tanke på lyden..

Nesten håpløst og "diagnosere" den lyden uten og høre den selv igrunn.

Skarp hylelyd iallefall. begynner svakt og blir sterkere på mere turtall. når turtallet går under 3500 så blir det stilt.

Skrevet

Så ved rundt 4-5 så uler det godt skjønner jeg, men hva om du slipper gasspådraget da?

Forsvinner ulelyden?

Eller for og si det på en annen måte.. Må du ha trykk for og hør lyden?

Skrevet

Om du mistet slangen på trykksiden og kjørte videre er det nok stor sannsynlighet for at det er turboen din som har begynnt å ta kvelden.

Om trykkslanen faller av/blir skadet skal du ALLDRI kjøre en meter til før det er tett igjen.

Skrevet
Så ved rundt 4-5 så uler det godt skjønner jeg, men hva om du slipper gasspådraget da?

Forsvinner ulelyden?

Eller for og si det på en annen måte.. Må du ha trykk for og hør lyden?

blir ikke høyere enn det allerede er ved 3500-4000. får jo automatisk turbotrykk ved gasspådrag, men skjønner hva du mener.

kjørte i 5gir og ladet 0,4 0,5 bar og turtall på litt over 2000 da hørte jeg ikke lyden.

drar jeg til med 3gir og lader samme å turtall over 3500 så kommer lyden. svakt og blir sterkere. og omvendt ved slipp av gasspedal

konklusjon: turtall over 3500!

Mulig dumt gjort å banke ned gapet på pluggene. får nye fra utlandet da.sendt igår.

Skrevet

Turboen spinner nok noe kjppere ved jo høyere turtallet blir, så ja...

Personlig tror jeg at jeg hadde kjørt på som om alt var normalt og fulgt med på om lyden blir forverret/forandret.

Personlig så vil jeg fremdeles tro det er en mikroskopisk lekajse på trykk siden, men nok en gang bare synsing.

God ide og banke plugger, men ikke kjør så jævlig hardt over tid før du har fått på plass 6'r pluggene da.

Og husk og justere dem til 0.35 eller no deromkring. :)

Lykke til. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...