Gå til innhold

Soltak og vinduer har sluttet å fungere (E32 735) Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha stått stille litt over 8 måneder har jeg oppdaget at 7erns vinduer ikke lenger vil ned. De fungerte (nesten) utmerket da bilen sist var i daglig drift. Hva i alle dager kan dette skyldes?

Har også store problemer med sentrallåsen som kun låser opp bilen etter ca 150 forsøk. Er det noen som har peiling på hva dette kan være, og om det er noe jeg kan utbedre selv?

Bilen har en grei oljelekk. (ca en 5kroning olje på bakken etter 1 døgn) Er dette noe man kan kjøre rundt med eller MÅ dette utbedres ved en eventuell EU-kontroll?

Må innrømme at det er svært skjelden jeg stiller tekniske spørsmål her på bimmers.no, men det med vinduene er svært irriterende.

Takker for all hjelp og konstruktive svar.

Skrevet

Har samme problem med min 525 e34,etter noen måneder stillstand har elvinduer,soltak,sentrallås,kupelys sluttet og virke.+vindus pusser går bare på høyeste hastighet og vindus spyler virker ikke.

Har prøvd og bytte GM og RM modulene,sluttstykke på tenningslås,har byttet og sjekket alle sikringer,også inline sikkringen ved siden av batteriet.

Men det virker fortsatt ikke.

Noen som har peiling?

Begynner og bli litt lei av hele bilen nå.

• 1 year later...
Skrevet

har også samme problem med min520 E34 1991.

Vindusvisker går for fult hele tiden.

soltak og el-vinduer funker ikke.

Har skjekket alle sikringer og de er grei.

Noen som har noen tips? :)

Skrevet

Du kan risikere å få feil på olja på EU, men hvis du har sjanse til å tørke godt av den på bunnpanna før du setter den inn, så hjelper det ofte mye.

Skrevet

Ta en titt på "relais-modul" ved siden av GM modullen. http://kunden.tridem.de/auto/erich/zke/image012.jpg Inne i denne sitter det flere reler som ofte har brennte kontakter eller dårlige loddinger. Er også ofte at fjæra på relet har rustet i stykker og røket p.g.a. kondens, lag en ny med fjæra fra en kulepenn.

Alle feilene som er beskrevet over har ofte sammenheng med dette. En feil til som ofte ligger her er uttømming av batteriet i løpet av få dager/uker. Relene er lagd for og tåle 30A men når vindur og el.motorer begynner og gå tregt blir di overbelastet. Husk og se over alle sikringene der med det samme særlig nr.40 og 44 hvis du har den.

Annbefaler alle med e32 og e34 og rennovere denne med en gang så vil man halvere fremtidige rare el. problemer.

P.S

Under venstre side baksete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...