eriklepe Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Da må jeg si at du har vært svært heldig med valgt kundekonsulent. I bunn og grunn så vil ikke noen forsikringsselskap engang gripe i en 21 åring som har E46 M3 med ildtang engang. skjønner problemet med å forsikre en m3 som kjøres av en 21åring, men har man kjørt skadefritt i 3 år og er en snill og grei gutt eller jente ellers så får man forsikre den til en ok pris. Jeg måtte skifte forsikringsselskap da jeg kjøpte 325 cabben fordi det var en såkalt rød bil. Betaler idag 15000 for to stk 325 med full kasko hos gjensidige. Kommer nok også til å fortsette hos gjensidige når jeg blir gammel og grå, slik som forsikringselskapet helst vil ha forsikringstakere. jeg er 23 nå. aproppos forsikring, ble skikkelig irritert når det viste seg at ungdomstillegget jeg hadde betalt hos gammelt forsikringsselskap ikke ble viderført eller utbetalt -ever. organisert legal svindel denne bransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Kamerat av meg betalte mer i forsikring på en Polo 1.4 enn Primera slx! Og han er 29 år gammel nå! Han lurte også på hva dette med ungdomsforsikring var.. Det "fantes" ikke lengere det plutselig. Det var bare noe de hadde sagt?! Han hadde da pratet med 2 forskjellige konsulenter. Så det sier vel litt om disse penge sugerene? Er forsikringsselskap stats eide? Mener det burde vært satt opp en komplett liste med pris og bil som ikke kunne vært endret på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Er forsikringsselskap stats eide? Mener det burde vært satt opp en komplett liste med pris og bil som ikke kunne vært endret på! Det vil nok ikke komme oss forbrukere tilgode, siden det da ikke blir konkuranse mellom selskapene.... MEN, hadde bilene vært billigere ville de også vært rimeligere å forsikre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Martin Skrevet September 5, 2007 Share Skrevet September 5, 2007 Fin bil til fin pris! ingenting å utsette på den her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Har selv vurdert å se nærmere på denne bilen, men kan bli litt betenkt hvorfor prisen er så lav og bilen ikke blir solgt. Tror det kan ha noe i kombinasjon med interiørvalg og utstyr.. Men til gjengjeld har jo denne meget kule felger. Kanskje den er dårlig i lakken?? mye riper?? noe som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 har da sett flere E46 M3 på finn.no til under 500 000 tidligere.. interiøret i denne er meget fint.. på det ene bildet ser treverket mye finere ut enn på det andre der... fargevalget på setene og treverket trekker ikke noe ned i mine øyne.. hvorfor ikke treverk i en M3? det er mist like mye luksus og komfor bil som sportsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 kan det være at det er/var billigere med M3 som hadde manuell gir ,og ikke SMG girkasse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 kan det være at det er/var billigere med M3 som hadde manuell gir ,og ikke SMG girkasse ? Men mange av de m3ene som ligger mye høyere i pris har manuell kasse... hvordan er smg kassen i forhold til holdbarhet kontra den manuelle? noen som vet? Og ka er egentlig toppfarten dersom du tar vekk den elektroniske sperren på 250km/t? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Mange som anbefaler å handle manuell fremfor SMG, da du fort blir lei av å sitte og gire på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 For de som vurderer en E46 M3: Ta først en titt på hva det vil koste å forsikre bilen. For meg som er 21 med 20 % bonus i Gjensidige kommer forsikringen på en e46 m3 på 2250 i måneden. dette inkluderer også innbo forsikring på 100.000, og lån-forsikring (dekker lånet dersom du blir invalid eller dør.) Dette kalles totalkunderabatt for de som ikke vet det;) Kan tilføye at etter jeg kræsjet gamlebilen min (98 modell audi a6 1.8T) Det førte til minus 10% i bonus. Da kom forsikringen opp i 21000 i året, noe som er 5-6000 mindre enn m3 med 20%. Så synes ikke dette var så innmari gale forsikring. Betaler no 17000 i året med 0% bonus på min 523.. Alle tall hentet fra gjensidige da andre forsikringsselskap kan utelukkes totalt! Da må jeg si at du har vært svært heldig med valgt kundekonsulent. I bunn og grunn så vil ikke noen forsikringsselskap engang gripe i en 21 åring som har E46 M3 med ildtang engang. Og den prisen du har fått er jo strålende. Kompis av meg betalte mer i forsikring for en A4 1.8T Quattro når han var 21år. kommer VELDIG an på hvor i landet du bor. alt med postadresse oslo er grisedyrt, glad jeg skal flytte snart. kan kjøpe meg et sett gromme felger for de kr jeg sparer i oslo krever gjensidige tracking på m3er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Om du sjekker avataren min så skjønner du sikkert at jeg ikke bor i norges mest urbane strøk..... Jeg klager ikke på forsikringen på M3 jeg, men vet så inderlig godt at den er veldig mye høyere for de som er under 25 år. Helst vil jo ikke selskapene ta den om eieren er yngre enn som så. If krever at man er 28år før de vil forsikre M3. Betaler nå 11.000,- for E36`n og 8.000,- for E30`n. Begge med kasko, alarm, 8.000Km kjørelengde og egen garasjeplass. 60% Bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå