Gå til innhold

Funderinger rundt trim av prosjektbilen


Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter å funderer rundt hva som skal skje med prosjektbilen jeg har anskaffet, E30 325. Prosjektet er fremdeles i planfasen. Bilen tenkes hovedsaklig brukt til banekjøring, treff o.l.

1. Sugetrim: Porting, kvasskam, chip, grenrør og eksos.

Etter hva jeg leser er det svært variabelt hvor mye effekt man får av dette. Har lest alt fra 190 til 230 hk men ingen benkpapirer. Det vil vel avhenge litt av hvilken kam man velger, porting og om man legger penger i mapping og datasprut. Dyrt blir det uansett. Hva må man regne med å bruke på mapping? Noen med erfaringer fra M20-trim? Hvor mye effekt kan man regne med på et slikt oppsett?

2. Turbo: Ferdig kit uten å røre blokken.

Lettvint/billig måte å få mye effekt, men holdbart blir det ikke. De rimelige kitene inneholder ikke, etter hva jeg forstår, kvalitetskomponenter. Skal det bli holdbart og helt vellykket koster vel dette også skjorta. Jeg er ikke spesielt fan av turboforsinkelse og ketsjup-effekten dette gir.

3. M30B35:

Større og sterkere, men også mye tyngre (60 kg?). Gir nok brukbare prestanda rett frem, men til banekjøring vet jeg ikke helt om det blir spesielt gunstig.

4. S50B30:

Jeg har lest side opp og side ned rundt denne muligheten. Stor fan av karakteristikken på denne motoren! Vet grovt sett akkurat hva som må gjøres for å få denne inn. MEN hva må man regne med å gi for en komplett motor med girkasse? Finner av naturlige årsaker ikke mange til salgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...