Gå til innhold

BMW 740 1995 - Sikkert kjøp? eller penga ut vinduet?

gushni
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke så peiling på BMW'er men kom over en fet bil som jeg tenker på å kjøpe og lurer på hva dere mener om saken.....

BMW 740 1995, 210.000km - 150.000kr

Bilen ser helt strøken ut, innvendig og utvendig. Prøvde den og den gikk som en kule. Uttrolig komfortabel bil. Ifølge eieren skal bilen være helt strøken. Servicer er tatt i rykk og napp ifølge servicehefte, og den siste på 190.000km. Bilen er så fet at jeg får litt skylapper og egentlig bare er på vei i banken uten å tenke over bilens tilstand. Er jo en ung, single kar så bilkjøpet er jo i utgangspunktet ufornuftig.... men kjedelig å alltid være fornuftig og da.

1. Tikker det mot slutten av livet til bilen i og med den har passert 200.000km? Hvor langt går disse V8'erne?

2. Er det noen svakheter med disse modellene. Noe spesielt jeg bør se etter?

3. Reperasjoner av disse bilene.... må banken tømmes eller er det rimelig?

4. Så at omregistrering bare koster 1400kr...stemmer dette ?

Takker for tips, svar, råd osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst velkommen til forumet ;)

Selv har jeg aldri prøvd slik bil, men sikler på dem fra en tid til annen. Når du først skal handle slik bil til godt over 100000,- er en NAF test til 1000,- verdt å spandere på deg, for din egen del.

Bilene er jo store og tunge og det tærer jo litt på oppheng. Deleprisene vil jeg påstå er normale, med mindre du satser på BMW verksted og orginale deler. Disse koster.

Men for å svare på punktene dine:

1. Tikker det mot slutten av livet til bilen i og med den har passert 200.000km? Hvor langt går disse V8'erne?

Skuddsikre motorer. Disse vil jeg tro kan gå i en evighet...

2. Er det noen svakheter med disse modellene. Noe spesielt jeg bør se etter?

Les igjennom denne: http://autopower.se/begagnatguiden/e38/default.asp

Her står det meste av hva som er generelle feil på disse bilene.

3. Reperasjoner av disse bilene.... må banken tømmes eller er det rimelig?

Normale delepriser.

4. Så at omregistrering bare koster 1400kr...stemmer dette ?

Tror dette stemmer ja ;)

Lykke til i allefall, og hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det ja....takker for kjapt svar og.

det som er tingen er at jeg egentlig har en 316 -1999 - 70000km fra før av. Hater daue biler og slure på klutsjen i 30 min fram og tilbake på jobb. er jo egentlig bare tull og bytte den inn i 740'en, men... men.... alltid greit å pimpe opp hverdagen littegrann.

Hvis andre har erfaringer med 740'er... let me know !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m.a.o det som er problemstillingen er:

Kjøpe :

BMW 740 - 1995 - 210.000km - 150.000kr - Tilstand unknown..

eller kjøpe far sin:

BMW 316 - 1999 - 70.000km - 100.000kr - Tilstand perfect ...

Sannsynligheten for at en drar en penere dame med 740'en er vel alle enige om, men problemet er vel bare alderen hennes.... men det trenger vel ikke være noe negativt om den slår ut i feil retning... eller hur ?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 er veldig fine biler, men skal du pendle mye og er tung på labben bør du tenke på om du virkelig vil ha en så stor motor.

Ta bilen på en NAF-test. Jeg opplever NAF som svært nøye og flinke. Denne testen vil gi deg et meget godt bilde mht bilens tekniske stand.

Om bilen er grei, rent teknisk sett, er det bare å kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...