sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Hei! Er det noen som har papirene som skal til for dette motorbytte? alt er gjort, det er bare å få godkjent det. det som er gjort er: HELE elnettet er byttet motor understell bremser Sverre
morten1337 Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Først må du ha bilen inn til merkeforhandler, slik at de kan godkjenne at de vesentlige delen som understell, dempere, bremser og slikt står til kraven til motorkraften. Så må du bestille time på biltilsynet, 440kr. Så skriver de nytt vognkort. Bilen alltid stått i Norge?
sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 jepp.. men ikke den nye motoren/understellet Sverre
Fliid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Bytter fra sekser til sekser. Ingen kommer til å se forskjell. Skal du med papirer da? Siden det er vanskelig å få uansett tenkte jeg.
sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 neij, si det:P eneste er jo hvis noe skjer, sånn at de skjekker motornr.. ville jo vært litt dumt hvis noe gikk til helvete:S Scenario: jeg kjører, mister kontrollen, og totalvraker en flett ny M6.. politiet skjekker og finner ut at eg har en kraftigere motor.. jeg får da ingenting dekket på forsikringen, og er gjeldsslave resten av livet... hadde jo vært greit å ha det godkjent:) eller ka? Sverre
Fliid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 hehe, ja, du har helt rett. Du får prøve å få papirer på det fra BMW. Lykke til.
sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 er det noen her på forumet som har gjort dette og fått det godkjent? som evt kan selge meg papirene? BMW i bergen var jævlig vanskelig på det, og ville ikke gi de til meg:S
jensemann23 Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 har det noengang skjedd at politiet har sjekket opp sånt? Jeg skal bytte fra 318i til 318is, 4-er til 4-er, gidder ikke tenke tanken på å godkjenne det engang. Skal bytte bremser og stabstag da:)
sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 hvis du skulle være så uheldig å krasje, så skjekker de det.. men aldri ellers:) men når det er like stor motor, så kan du bytte uten papirer fra BMW... det er kun når du skal øke slagvolumet sa de til meg på biltilsynet i dag.
Fliid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 har det noengang skjedd at politiet har sjekket opp sånt? Jeg skal bytte fra 318i til 318is, 4-er til 4-er, gidder ikke tenke tanken på å godkjenne det engang. Skal bytte bremser og stabstag da:) Ikke vegvesen eller politiet som er det største problem. Problemet er om man smeller kraftig gå forsikringsselskapet tar seg bryet til å etterforske. Tar ikke lange tia før de har funnet ut at motoren er byttet uten godkjenning.
Fliid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 hvis du skulle være så uheldig å krasje, så skjekker de det.. men aldri ellers:) men når det er like stor motor, så kan du bytte uten papirer fra BMW... det er kun når du skal øke slagvolumet sa de til meg på biltilsynet i dag. Tommelfinger regel. Du kan gå opp en motor størrelse uten å melde ifra om ombygging. 316-318, 318-320, ja du skjønner poenget. Kun tommelfinger regel, ikke noe som bestandig er rett.
sgrevskott Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 er det en tommelfinger regel også politiet og biltilsynet vet om? tror eg må ringe til purken i morgen..
Jealous_much Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 hvis du skulle være så uheldig å krasje, så skjekker de det.. men aldri ellers:) men når det er like stor motor, så kan du bytte uten papirer fra BMW... det er kun når du skal øke slagvolumet sa de til meg på biltilsynet i dag. Tommelfinger regel. Du kan gå opp en motor størrelse uten å melde ifra om ombygging. 316-318, 318-320, ja du skjønner poenget. Kun tommelfinger regel, ikke noe som bestandig er rett. Betyr dette at du kan gå fra f.eks: 320 - 325 1990 mod uten å melde fra? De lagde jo ikke 323 i 90 så en motorstørrelse opp blir til 325.. Jeg hadde aldrig godkjent dette, men bare lurer
Fliid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Som sagt. Tommelfingelregel som ikke alltid funker.. Siden 323 ikke ble laget da så vil jeg tro at ette blir hakke for gærn't.. Men dette må man nesten prate med Biltilsynet om da jeg ikke kan dette på rams. Forteller kun hva jeg vet å blitt fortalt.. Sgrevskott; Ja, dette er noe biltilsynet vet om. Som tidligere nevnt av deg selv så sa du at på biltilsynet så skal man melde kun ifra (som jeg forsto det) om man skal bytte motor så slaglengden blir noe annet. 316 og 318i har samme slagvolumet da dette er samme motoren. 318i - 320i ombygging blir å endre slagvolumet. Men om du prater med eventuelt biltilsynet i mårra (purken er det lite vits i å ringe da det er biltilsynet som kan dette helt på rams) å opplyser i tråden hvordan dette er.. Så ville det vært ypperlig! Er sikkert ikke bare de som har våget seg til å svare på denne tråden som lurer på akkurat dette..
Superbeetle Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 318 til 320 er jo ikke bare bare. Skal være treg for å ikke se forskjellen på 4 og 6 sylindre iallefall. Men tror ikke jeg hadde godkjent 316-318is el 320-328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå