e21baur Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Jeg har kjøpt meg en 1980 318i baur, Og har en e21 320 delebil, Men jeg har også for hånd en e30 323i med senkesett og polyforinger. for 1500,- Jeg vil montere en nyere 318is tenkte jeg. Det jeg lurte på hva av understell ifra en e30 passer overens med e21?? kan jeg fyre det rett på min gamle fine 318i baur. Eller trenger jeg ombygging av understell. har sjekket rundt om på nettet men deler er dyre til e21 men ganske så rimelig til e30. Ellers takk for alle tips
Aroid Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 ingenting er lik på understelle på E21 til E30. Der blir det veldi mye arbeid å få til å bygg om. Du ser det når du ser under din E21 også ser du under en E30. veldi store forskjelder.
e21baur Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 såg en 2002 som var lettere ombygd. med e30 deler under... Hvis ikke understellet passer overens. vet jeg at motor og girkasse passer overens.. 6`eren... men vil noe annet ifra en e30 understells messig foran... passe?? tenkte jeg å se på noen racing rigga uniballs understell opplegg... eller kan jeg ta en girkasse 5trinns og hive den i min e21 baur... ???
Rotty Skrevet September 6, 2007 Skrevet September 6, 2007 Du kan søke litt på e21 er vel vært oppe før. skal gå an få kjøpt bakbjelken ferdig modda til bruke e30 deler men husker ikke hvor. var en tysk side.
hoBo Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Tror du vil få mer lykke av å modde understellet fra en gammel 5 serie, har nemlig kommet borti et par sånn ned i tyskland... Men hvorfor vil du ombygge? e21eren har mye potensiale som den er, skaff deg 323 (e21)understellsdeler hvis du må, men tror ikke du merker forskjell under vanlig kjøring...Har eid 2 e30er, og synes en god vedlikeholdt e21 tar veien til seg mye mer sensuelt en de... Oppgrader foringene, og du vil merke at sportsbilfølelsen sniker frem igjen Digg bil forres, du og jeg har et par av de få som er igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå