Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
skal vel værra ganske uheldig med hvem du treffer på hvis de skal klare å se det.

3 stk småunger som har kommet seg på utsiden av gjærdet på barnehagen for eks. :roll:

Skrevet

Så kan jeg ta det som en advarsel mot å kjøpe en ombygd 525i? :D , som ikke er godkjent ombygd. For jeg har forstått det slik at det kan være litt vanskelig å få det godkjent, og sikkert enda verre da du ikke har bygd den om selv. Får man noe vettugt ut av biltilsynet om man kontakter dem eller bare svade for og skjule at de ikke kan reglene?

Skrevet

For å få det godkjent må du jo selvfølgelig snakke med dem, men for all del ikke si at bilen allerede er ombygd hehe Det er mulig å få det godkjent, men skal en del arbeid til. Tid tar det nok også...

Skjer det en ulykke vil du få store økonomiske problemer da forsikringsselskapet kan kreve regress. Ellers skal du nok ha en del uflaks for å bli tatt i teknisk, men slikt skjer. Er du da max uheldig følger de deg rett til BT for visning av motor, i beste fall får du en lapp med innkalling. Er du heldig tar de heller ikke bilde av motorrom, og du kan sette i "normal" motor å vise med denne.

Tar de deg med M5 motor i 525 vil du nok få en ganske bra bot ja, men hvor stor den er kan jeg desverre ikke si noe om...

Skrevet

OK da har jeg endelig overbevist meg selv til ikke kjøpe DEN bilen, takk.

Så om noen vet om en pen og godkjent ombygd M5 eller orginal M5, med ikke alt for mange mil bak seg, til maks 150000 som skal selges PM meg.

Skrevet
dere sier konsekvenser, men hva da med en 318i ombygd til 318is?? Det er jo like gale egentlig da! Men hva er dyrest å forsikre av 318is og 320i?

man kan vel øke ytelsen med 15% uten å melde fra har jeg forstått....

Skrevet

Tror nok ikke motorbytte går innenfor den 15%-regelen nei. Du vil nok få litt problemer om du har 318is i en 318i-bil hvis det blir oppdaget, men det er jo ikke så mye forskjell mellom disse. Differansen i hk er liten, så mindre bot vil jeg anta.

En 318is er vel billigere å forsikre enn en 320i da den har litt mindre hk. Etter det jeg vet er det ikke en "rød-merket" bil heller som gjør at forsikringssummen skal øke så veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...