Gå til innhold

pussing av sparkel

bmwhans
 Share

Anbefalte innlegg

Om du kjenner noen med kompressor så kjøp en billig maskin på biltema, og nyt effektiviteten....(Og den jevne finishen man strever lenge etter for hånd, sparkle, pusse, sparkle, pusse, sparkle OSV.OSV)

Har man ikke muligheten så er det beste hjelpemiddlet man har fingertuppene, stryk de over overflaten man pusser på. det som kjennes ut som en "topp" i overflaten vil syntest etter lakkering.

Slike det ser og kjennes ut før lakkering vil også være slik etter lakkering.

Det er minimalt hva lakken dekker over.

Vet også at det finnes et triks som er er som så :

Spray svart matt på området du skal puse, puss så lett over overflaten. (Da antatt at sparkel, grunning, primer er av den lyse sorten) så ser du hvor du har igjen mørke felter, det er de stedene som trenger mere fylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner noen med kompressor så kjøp en billig maskin på biltema, og nyt effektiviteten....(Og den jevne finishen man strever lenge etter for hånd, sparkle, pusse, sparkle, pusse, sparkle OSV.OSV)

Har man ikke muligheten så er det beste hjelpemiddlet man har fingertuppene, stryk de over overflaten man pusser på. det som kjennes ut som en "topp" i overflaten vil syntest etter lakkering.

Slike det ser og kjennes ut før lakkering vil også være slik etter lakkering.

Det er minimalt hva lakken dekker over.

Vet også at det finnes et triks som er er som så :

Spray svart matt på området du skal puse, puss så lett over overflaten. (Da antatt at sparkel, grunning, primer er av den lyse sorten) så ser du hvor du har igjen mørke felter, det er de stedene som trenger mere fylling.

okei. men får bare prøve det beste jeg kan for hånd. det er disse toppene jeg sliter med å få vekk. kan jo pusse vekk all sparkel før jeg er fornøyd tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 komponent sprøyte sparkel er gull...

jeg har brukt det mye og er kanon fornøyd med det...

når du har sparklet så godt så du klarer så går du over med sprøytesparkel eller filler og da blir det kanon..

jeg har kjøpt noen billige sprøyter på biltema og med 2 mm dyse på så er det gull

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...