bmwhans Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Noen som har noen ideer om hvordan pusse sparkel penest mulig? Er nesten kav umulig å få det til uten at det blir ujevnheter eller bølger i sparkelen... takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 6, 2007 Share Skrevet September 6, 2007 Bare å begynne grovt å avslutte fint! Skal du ta større flater kan det være greit å ha pussepapir på en større kloss eller lignende for at du ikke skal få disse bølgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Greit og ta seg god tid de første gangene.. jeg brukte et par forsøk første gang. Men var ikke noe lett sted å sparke å pusse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 skal sparkle og pusse ytterkanten på noen felger som er breddet. var en overgang fra gammelt metall til nytt. har tatt grovpussinga og skal ta finpussen.. vanskelig å få bort bølgene. men skal bruke en kloss.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Bruk fint sandpapir til slutt som det er nevnt tidligere. Ta deg god tid, og la for all del sparkelen tørke godt nok. Kommer også litt an på hva slags spakel du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 7, 2007 Forfatter Share Skrevet September 7, 2007 jaja selve måten jeg sparkler klarer jeg fint er liksom selve pussinga som er vanskelig. jeg vil ha det så bra som mulig uten disse bølgene der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Om du kjenner noen med kompressor så kjøp en billig maskin på biltema, og nyt effektiviteten....(Og den jevne finishen man strever lenge etter for hånd, sparkle, pusse, sparkle, pusse, sparkle OSV.OSV) Har man ikke muligheten så er det beste hjelpemiddlet man har fingertuppene, stryk de over overflaten man pusser på. det som kjennes ut som en "topp" i overflaten vil syntest etter lakkering. Slike det ser og kjennes ut før lakkering vil også være slik etter lakkering. Det er minimalt hva lakken dekker over. Vet også at det finnes et triks som er er som så : Spray svart matt på området du skal puse, puss så lett over overflaten. (Da antatt at sparkel, grunning, primer er av den lyse sorten) så ser du hvor du har igjen mørke felter, det er de stedene som trenger mere fylling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Hvordan fungerer spray sparkel kontra vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 7, 2007 Share Skrevet September 7, 2007 Hvordan fungerer spray sparkel kontra vanlig? etter det jeg har hørt, og lest, så er det bare møkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 8, 2007 Forfatter Share Skrevet September 8, 2007 Om du kjenner noen med kompressor så kjøp en billig maskin på biltema, og nyt effektiviteten....(Og den jevne finishen man strever lenge etter for hånd, sparkle, pusse, sparkle, pusse, sparkle OSV.OSV)Har man ikke muligheten så er det beste hjelpemiddlet man har fingertuppene, stryk de over overflaten man pusser på. det som kjennes ut som en "topp" i overflaten vil syntest etter lakkering. Slike det ser og kjennes ut før lakkering vil også være slik etter lakkering. Det er minimalt hva lakken dekker over. Vet også at det finnes et triks som er er som så : Spray svart matt på området du skal puse, puss så lett over overflaten. (Da antatt at sparkel, grunning, primer er av den lyse sorten) så ser du hvor du har igjen mørke felter, det er de stedene som trenger mere fylling. okei. men får bare prøve det beste jeg kan for hånd. det er disse toppene jeg sliter med å få vekk. kan jo pusse vekk all sparkel før jeg er fornøyd tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 2 komponent sprøyte sparkel er gull... jeg har brukt det mye og er kanon fornøyd med det... når du har sparklet så godt så du klarer så går du over med sprøytesparkel eller filler og da blir det kanon.. jeg har kjøpt noen billige sprøyter på biltema og med 2 mm dyse på så er det gull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 8, 2007 Share Skrevet September 8, 2007 jeg leste om slik felgsparkling i max power, og jeg skjønner at man kan gjøre dette for utseende. Men hvordan vil det arte seg når du skal legge på nye dekk..? Vil jo bli litt press på felgkanten da, særlig m lavprofil.. Og sparkel er jo ikke så veldig bra igrunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 9, 2007 Forfatter Share Skrevet September 9, 2007 det dreier seg om en kadett a som veier 800 kg og som skal pusses opp. den skal ikke kjøres hver dag. blir godværsbil etter hvert så den blir ikke kjørt hardt med! blir ikke veldig lav profil på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå